کد خبر: ۱۱۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
به مناسبت هفته نیروی انتظامی، مسابقه بزرگ کتابخوانی «موسی عزیز» فراخوان شد.

مسابقه کتابخوانی «موسی عزیز» فراخوان داد

 به گزارش آرانیوز از اراک، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب «موسی عزیز» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان مرکزی، نهادکتابخانه‌های استان و نیروی انتظامی برگزار می‌گردد.  

مهلت شرکت در این مسابقه کتابخوانی ۱۶ مهر لغایت ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ اعلام شده است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه کتابخوانی www.ketabkhooneh.ir در مسابقه شرکت و برای تهیه کتاب با شماره ۰۹۱۸۶۲۴۱۴۴۷ تماس حاصل فرمایند.

کتاب موسی عزیز در خصوص «موسی عزیزآبادی» (۱۳۲۸ ـ ۱۳۸۰ ش) از  فرماندهان نیروی انتظامی بود که ایجاد آرامش و حفظ امنیت را یکی از واجبات خود می‌دانست؛ کسی که در نهاد‌هایی مانند ارتش، سپاه پاسداران، ژاندارمری، نیروی انتظامی، دادگاه انقلاب اسلامی و در زمان‌های مختلف، درگیری با خان‌ها، عوامل رژیم پهلوی، گروهک‌های تجزیه‌طلب مانند کومله و دمکرات و...، دفاع مقدس و برخورد با مفسدان اخلاقی و اشرار و دشمنان داخلی فعالیت می‌کرد.

شخصی که رشادت‌ها و فعالیت‌هایش توسط واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اراک ثبت و ضبط شد و انتشارات «راه یار» آن را در قالب کتاب «موسای عزیز» در ۱۹۲ صفحه به چاپ رسانده است. محققان کتاب در مقدمه می‌نویسند: عزممان جزم شد که بچسبیم به کار ساختن فیلم شهید عزیز آبادی؛ اما تصمیم عوض شد. دوربین را گذاشتم زمین و قلم را جانشینش کردم. موسی عزیزآبادی، شاید نامش را شنیده باشیم و شاید هم برای اولین بار می‌شنویم. او با استخدام در دانشکده افسری ارتش و گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف، سوابق خوبی را برای خود گذاشته بود و در دوره‌های مختلف، مسئولیت های‌متعددی را برعهده گرفته بود.

 
نظرشما
پربازدیدها