کد خبر: ۱۱۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، گفت: با تصویب چارچوب کلی طرح جامع اصلاحی اراضی شمال آزاد راه قزوین-زنجان، مشکل چهل ساله اراضی شمال اتوبان برطرف شد.
مشکلات اراضی شمال اتوبان قزوین-زنجان برطرف شد

به گزارش آرانیوز از قزوین، وهاب میزانی در جلسه بررسی مشکلات اراضی اتوبان قزوین - ز نجان که امروز در محل سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد، اظهار داشت: اراضی واقع در ضلع شمال آزادراه قزوین - زنجان به مساحت حدود 2000 هکتار از سال 1368 بر اساس طرح جامع مصوب شارمند در داخل محدوده شهر قزوین و با کاربری‌های مسکونی، خدماتی شامل معابر و کاربری‌های عمومی قرار دارد.

وی ادامه داد: مطابق با مصوبه مورخ 82/6/17 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اراضی متعلق به دولت واقع در شمال اتوبان به فضای سبز و سایر اراضی به کاربری های شهری اختصاص یافت. 

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: پس از آن با عنایت به تصویب طرح جامع شهر قزوین مصوب 94/4/22 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اراضی شمال اتوبان به کاربری های خدماتی بزرگ مقیاس اختصاص یافت، و هرگونه توسعه مسکونی، اداری و تجاری ممنوع گردید.

میزانی بیان کرد: لیکن در راستای پاسخگویی به نیازهای توسعه شهری قزوین بر اساس نرخ رشد جمعیتی و با استناد به مکاتبه شماره 300/93295 مورخ  99/7/19  و 300/141183 مورخ 1400/10/19 معاون محترم شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر اهمیت اراضی شمال اتوبان به عنوان تنها فرصت توسعه شهری ، با در نظر گرفتن کلیه نیازهای شهری و فراشهری مجموعه شهری قزوین و با رعایت احکام طرح های فرادست طرح تفصیلی ویژه اراضی مذکور در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اراضی شمال آزاد راه مطابق با طرح جامع مصوب بصورت کاربری های بزرگ مقیاس تثبیت و به عنوان اساس طرح تلقی می گردد هرگونه مداخله تحت عنوان طرح تفصیلی ویژه مشروط به اصلاح طرح جامع مطابق با نظام پهنه‌بندی‌های پیشنهادی خواهد بود.

کامیون در آزادراه قزوین-زنجان طعمه حریق شد + تصویر
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: لذا بر اساس مطالعات اولیه مهندسین مشاور ذی‌صلاح و مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان اراضی شمال اتوبان به 12 حوزه شامل پهنه‌هایی نظیر حوزه شتاب دهنده ها، پردیس های فرهنگی، مراکز رشد و واحدهای فناور، حوزه‌های سکونت و خدمات وابسته سکونت اختاص یافت.

میزانی عنوان کرد: بر این اساس در جلسه مورخ 1403/7/23 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران چارچول کلی طرح جامع اصلاحی در این محدوده به تصویب رسید.

وی در پایان یادآور شد: تعیین دقیق هر یک از کاربری‌ها، نظام دسترسی و شبکه معابر محدوده، پس از تهیه و تصویب طرح تفصیلی ویژه اراضی شمال آزاد راه و بر اساس طرح جامع اصلاحی قابل استناد و بهره‌برداری خواهد بود.

 
نظرشما
پربازدیدها