کد خبر: ۱۱۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر در بیان معضلات اجتماعی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و بدون واسطه دردهای مردم را به گوش مسئولان می‌رساند.
تئاتر بدون واسطه دردهای مردم را به گوش مسئولان می‌رساند

به گزارش آرانیوز از سنندج، حمید نیلی پیش‌ازظهر امروز در آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که در سالن شهید سلیمانی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امید که سال آینده شاهد جشنواره باشکوه‌تری باشیم.

وی گفت: پیام این جشنواره "امنیت، نشاط، همدلی و مهربانی بود که در این چند روز از نزدیک شاهد آن بودیم، تئاتر خیابانی بیان دغدغه‌ها و انعکاس مطالبات مردمی بدون واسطه و برای مردم طرح‌ریزی و مسئولان از آن الهام می‌گیرند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تئاتر خیایانی هنری است که هنرمندان این عرصه مردم را برای حل مشکلات و معضلات دعوت، می‌کنند، در این چند روز شادی و سرزندگی در شهر مریوان وصف‌ناپذیر بود.

وی افزود: در تئاتر خیایاتی مریوان ما هستیم که سراغ مردم می‌رویم، زمان تئاتر خیابانی باید کوتاه باشد، هنرمندان به این نکته مهم توجه کنند.

نیلی حضور چشمگیری کشورهای خارجی در این دوره را قابل تقدیر خواند و بیان کرد:  امید که سال آینده حضور کشورهای خارجی پررنگ‌تر باشد.

وی اظهار کرد: تئاتر یکی از حوزه‌های هنری است که به شکل‌گیری ذهنیت جوامع کمک کرد و آیینه‌ای تلقی می‌شود که رنج مردم و مسائل آنها را منعکس می‌کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: تئاتر در بیان معضلات اجتماعی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و بدون واسطه دردهای مردم را به گوش مسئولان می‌رساند.

بعد از این گروه هلپرکی از آذربایجان غربی به اجرا پرداختند.

 
نظرشما
پربازدیدها