کد خبر: ۱۲۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
در گفتگو با خبرنگار آرانیوز مطرح شد
نماینده مردم «شوش» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای صحیح سامانه خودنویس باید مدنظر دولت قرار گیرد، گفت:اجرای صحیح سامانه خودنویس می تواند رضایتمندی مردم در معاملات بخش مسکن را بالا برده و مشکلات در این بخش را به کل برطرف کند.

سامانه خودنویس عقد قرارداد بین موجر و مستاجر را شفاف کرده و هزینه های مردم را کاهش داده است

محمد کعب عمیر در گفت و گو با خبرنگار آرانیوز گفت: با اشاره به مزیت‌های سامانه خودنویس و کاهش هزینه‌های عقد قرارداد برای مردم طی ۵ ماه گذشته و همچنین ضرورت تقویت این سامانه در دولت چهاردهم اظهار کرد:یکی از ابرچالش های کشور و مردم معطوف به موضوع مسکن و تامین نیازها در این بخش است.

نماینده مردم «شوش» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مسکن یکی از مسائل بزرگ کشور قلمداد می شود، ادامه داد: متاسفانه و علی رغم تاکید شهید رئیسی در دولت سیزدهم به موضوع مسکن و ساخت و ساز آن به درستی عمل نشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 20 الی 25 درصدی افزایش اجاره بها بر مبنای توافق فی مابین موجر و مستاجر بیان کرد: اصلا این موضوع در کشور عملیاتی نشد و در حال حاضر برخی موجران بیش از 70 الی 80 درصد اجاره بها را افزایش داده و نظارتی بر این موضوع از سوی مسئولین نیز صورت نمی گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار آرانیوز گفت: از این رو اگر اجرای سامانه خودنویس به درستی مدنظر قرار گیرد قدم بسیار بزرگی برای حل معضلات در این بخش برداشته خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سامانه می‌تواند عقد قرارداد بین موجر و مستاجر را شفاف کرده و عملاً مساکنی که در کل کشور وجود دارد را به درستی شناسایی کند، گفت: همچنین اجرای صحیح سامانه خودنویس می‌تواند اطلاعات مناسبی از بخش مسکن در اختیار دولت قرار دهد. دولت می‌تواند با اجرای صحیح سامانه خودنویس موضوع عرضه و تقاضای مسکن را به درستی مد نظر قرار داده و بر آن نظارت داشته باشد تا مشکلات در این بخش به حداقل برسد. سامانه خودنویس عقد قرارداد بین موجر و مستاجر را شفاف کرده و هزینه های مردم را کاهش داده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین اجرای سامانه خودنویس می تواند موجب کاهش هزینه ها در عقد قرار داد بین موجر و مستاجر و همچنین خریدار و فروشنده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به موجب استفاده از این سامانه ابهامی برای فروشنده، خریدار و یا موجر و مستأجر شکل نخواهد گرفت. این سامانه همچنین می تواند باعث حذف دلالی و واسطه گری در بخش معاملات بخش مسکن شده و هزینه های ایجاد شده مردم در این بخش را کاهش دهد اجرای صحیح سامانه خودنویس می تواند رضایتمندی مردم در معاملات بخش مسکن را بالا برده و مشکلات در این بخش را به کل برطرف کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه خودنویس اهداف بسیار خوبی دارد و به لحاظ صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم و حذف واسطه‌ها حائز مزیت است، بیان کرد: از سوی دیگر، اگر بخواهیم دولت الکترونیک را محقق کنیم باید به سمت استفاده از این سامانه‌ها برویم.بنابراین دولت چهاردهم باید توجه جدی به این موضوع داشته باید. اجرای صحیح سامانه خودنویس باید یکی از اولویت های دولت چهاردهم بوده و این دولت باید اجرای ان را به جد پیگیری کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار