کد خبر: ۱۲۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک با تأکید بر اینکه ریزش شیرابه از خودروهای حامل پسماند تضییع حقوق عامه و تهدید علیه بهداشت عمومی است، گفت: خودروهای حامل پسماند در صورت ریزش شیرابه توقیف و علیه شهردار ناحیه مبدأ ارسال پسماند نیز اعلام جرم می‌شود.
معضلات ریزش شیرابه در کهریزک/علیه متخلفان اعلام جرم می‌شود

محمد علی‌محمدی در گفت‌وگو با آرانیوز در ری، با اشاره به مشکلات و معضلات ناشی از تردد خودروهای حامل پسماند و زباله شهر تهران در سطح بخش کهریزک، اظهار داشت: تردد خودروهای حامل پسماند شهر تهران در سطح کهریزک و مشکلات ناشی از آن برای شهروندان و اهالی منطقه از سه جنبه در حال بررسی است.

وی افزود: ریزش شیرابه از خودروها که به‌وفور در کهریزک شاهد آن هستیم، موجب تخریب آسفالت خیابان‌ها می‌شود و از باب جلوگیری از تضییع حقوق عامه و تهدید علیه بهداشت عمومی در حال بررسی است.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک در ادامه گفت: شیرابه پسماند امکان بروز بیماری به ویژه بیماری‌های پوستی و تنفسی را در پی دارد و از این جنبه به‌عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی قابل بررسی و رسیدگی است.

علی‌محمدی تصریح کرد: این روند اشتباه حمل پسماند از شهر تهران تا مجتمع پردازش زباله آرادکوه از حدود 40 سال پیش انجام شده اما با توجه‌ به شکایات مردمی از مشکلات عبور خودروهای حامل زباله و ضرورت رسیدگی به حقوق شهروندان موضوع به‌صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رابطه موضوع با معاون استاندار در امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مطرح و مکاتباتی از سوی استانداری تهران به‌تمامی شهرداری‌های استان تهران صادر، که بر این اساس باید کلیه شهرداری‌ها نسبت به دفع پسماند اصولی اقدام کنند و در صورتی که این اقدام انجام نشود علاوه بر توقیف خودروها علیه شهرداران و مسئولین مربوطه از سوی حوزه قضایی کهریزک اعلام جرم و تعقیب قضایی خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک با اشاره به اینکه تصادفات پس از بارندگی در کهریزک قابل توجه است، ابراز داشت: شیرابه‌ها علاوه بر تخریب آسفالت منجر به ایجاد لایه‌ای لیز و لزج در سطح آسفالت می‌شود که با کوچک‌ترین بارندگی احتمال تصادف خودرو و موتورها را افزایش می‌دهد؛ لذا نامه مذکور به شهرداری تهران و شهرداران نواحی نیز ارسال شده و در آن تأکید شد که ریزش شیرابه مصداق تضییع حقوق عامه و تهدید علیه بهداشت عمومی است زیرا که در کهریزک علاوه بر تخریب آسفالت، افزایش تصادفات را نیز شاهد هستیم.

وی گفت: با توجه به تهدیداتی که شیرابه پسماند برای کهریزک به همراه دارد، خودروهای حامل پسماند در صورت ریزش شیرابه توقیف می‌شوند و علیه شهردار ناحیه مبدأ ارسال پسماند نیز اعلام جرم خواهد شد تا پاسخگوی این اقدام علیه شهروندان کهریزک باشند.

واکنش معاون شهردار تهران به ریزش شیرابه در کهریزک؛ متأثر و ناراحت هستیم 
علی‌محمدی در پایان خاطرنشان کرد: نصب سیستم شیرابه گیر باید در خودروهای حامل پسماند انجام شود؛ زیرا انباشت چندین ساعته پسماند در خودروها منجر به تخلیه شیرابه می‌شود و معضل ریزش شیرابه اغلب در کهریزک مشاهده می‌شود و خودروها در سطح شهر تهران چنین مشکلاتی را ایجاد نمی‌کنند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها