کد خبر: ۱۲۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
رئیس پلیس آگاهی استان فارس، گفت: پرونده قتل طایفه‌ای بعد از گذشت قریب ۴ دهه بسته شد و در این زمینه ۷ فقره قتل به همراه ۲ قبضه سلاح جنگی کشف شد.
کشف ۷ فقره قتل و ۲ قبضه سلاح جنگی

به گزارش آرانیوز از شیراز، سرهنگ کاووس حبیبی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در طول سال‌های 1362 تا 1365 اختلافات شدیدی بین چند طایفه در یکی از روستا‌های شهرستان خفر صورت می‌گیرد که در اثر این درگیری‌ها 2 نفر توسط شخصی به هویت معلوم به قتل می‌رسند و قاتل متواری می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع برادر متهم که در صحنه حضور داشته است دستگیر و روانه زندان می‌شود، افزود: پس از گذشت چندین ماه با تلاش مامورین، مخفیگاه قاتل فراری شناسایی، وی دستگیر و در ملاء عام اعدام می‌شود.  

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: در سال 1367 برادر قاتل از زندان آزاد و به خون خواهی برادرش، 7 نفر از اهالی روستا (طایفه مقابل درگیری) را بین سال‌های 1367 تا 1381 بوسیله اسلحه به قتل می‌رساند.

حبیبی بیان کرد: قاتل که دارای سابقه شرارت و از مجرمین سابقه‌دار بوده با روحیات پرخاشگری گرایش شدیدی به ارتکاب جرائم خشن داشته و پس از ارتکاب قتل‌های مذکور بدون هیچ سرنخی در کوهستان‌های اطراف شهرستان مخفی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به جنایات صورت گرفته، حسب دستور مرجع قضایی پرونده برای رسیدگی ویژه به شعبه قتل پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: پس از یکسری تحقیقات و رصد‌های صورت گرفته مشخص شد همسر قاتل فراری بین سال‌های 1396 تا 1402 به همراه فردی 64 ساله از تبعه بیگانه که مبتلا به بیماری سرطان خون بوده به تعدادی از مراکز درمانی در شهر شیراز مراجعه کرده است.

حبیبی گفت: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد تبعه 64 ساله در سال 1402 به علت بیماری سرطان در یکی از بیمارستان‌های شیراز فوت کرده و جسد وی توسط همسر و دامادش از پزشکی قانونی تحویل و در یکی از آرامستان‌های اطراف شیراز به خاک سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان زبده شعبه قتل با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مرد 64 ساله به عنوان اتباع بیگانه اصلا وجود خارجی ندارد، گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که شرور و قاتل فراری پس از اینکه به سرطان خون مبتلا شده با هویت جعلی اتباع بیگانه جهت درمان به مراکز درمانی مراجعه و به علت وخامت جسمانی فوت و با همان هویت جعلی به خاک سپرده می‌شود.

دستور پیگیری پرونده قتل اعضای یک خانواده در شهر بیرم لارستان

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه 7 فقره قتل کشف و در این خصوص 2 قبضه اسلحه کلاش و کلت به همراه مهمات مربوطه که توسط قاتل در قتل‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود کشف شد، به خانواده‌ها توصیه کرد که بر رفتار جوانان و نوجوانان خود نظارت داشته باشد تا شاهد وقوع این چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کشف 50 فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق سابقه دار و کشف 50 فقره سرقت در سطح شهر شیراز خبر داد.  

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف و قاپ زنی در سطح شهر شیراز توسط یک سارق، رسیدگی به پرونده ها، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی پایگاه غرب قرار گرفت.  

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، سارق شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی انگشتر، دستبند، طلای آب شده، زنجیر با پلاک و النگوی طلا کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، سارق به 50 فقره سرقت به عنف و قاپ زنی در سطح شهر شیراز اعتراف کرد که در این راستا یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

 
برچسب ها: قاتل
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار