کد خبر: ۱۲۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
استاندار مرکزی گفت: مقام معظم رهبری، شهید آیت ‌الله رئیسی را در تراز میرزاتقی خان امیرکبیر قرار دادند چراکه در مدت زمان کوتاه در حد امیرکبیر کار کردند و اقدامات زیادی در جهت پیشرفت کشور به کار گرفتند.
اقدامات دولت شهید رئیسی مانند امیرکبیر ماندگار شد

به گزارش آرانیوز از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز همزمان با روز صدارت میرزا تقی خان امیرکبیر در آیین نواختن زنگ هفته فرهنگی شهر اراک در مدرسه صمصامیه بیات، اظهار کرد: آیین نواختن زنگ هفته فرهنگی اراک به صورت نمادین در مدرسه صمصامیه بیات برگزار می‌شود که موسس آن مرحوم ذوالفقار بیات از فرماندهان ارشد اراک بوده است، این مدرسه همچنان فعال است و صدای دانش آموزان به گوش می‌رسد و همه اراکی‌ها باید بهره‌ای از هفته فرهنگی اراک داشته باشند.

وی با بیان اینکه هشتاد شهید کشور مربوط به مدرسه صمصامیه اراک است، افزود: یک مدرسه و بیمارستان دیگر در روستای پنجعلی توره توسط مرحوم ذوالفقار بیات ساخته می‌شود که در حال حاضر هنرستان آن فعال است اما بخش درمانی و بهداشتی آن کارکرد ندارد.

استاندار مرکزی، آموزش زبان فرانسه را جزو رشته‌های تحصیلی مدرسه صمصامیه در آن زمان دانست و گفت: میرزاتقی خان امیرکبیر هویت شهر اراک است که مصداق خاک کیمیا و کیمیاگری این مرز و بوم است که در مدت کوتاه سه سال و سه ماه از عمر صدارت اقدامات بزرگی انجام داد به طوری مقام معظم رهبری به دولت‌های مختلف تاکید کردند که امیرکبیر را الگو قرار دهند تا در مدت زمان کوتاه بتوانند کارهای بزرگ انجام دهند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: مقام معظم رهبری، شهید آیت‌الله رئیسی را در تراز میرزاتقی خان امیرکبیر قرار دادند چراکه در مدت زمان کوتاه در حد امیرکبیر کار کردند و اقدامات زیادی در جهت پیشرفت کشور به کار گرفتند به طوری که دولت سیزدهم شاهد توفیقات خوبی در حوزه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، جهش مسکن و غیره بوده است، امیدواریم این اقدامات بزرگ در دولت چهاردهم پزشکیان ادامه داشته باشد.

هفته اراک فرصتی مغتنمی برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهر است

علیرضا محمودی در این آیین اظهار کرد: هفته فرهنگی اراک از امروز 28 مهرماه آغاز و تا جمعه چهارم آبان ماه ادامه دارد که در این روزها برنامه‌های هنری و فرهنگی متعددی اجرا خواهد شد، عصر امروز برنامه همایش امیر عزت و اقتدار برگزار می‌شود که به وجوه مختلف شخصیت و صدارت امیرکبیر پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به نواختن زنگ هفته فرهنگی اراک در مدرسه صمصامیه بیات، افزود: مدرسه صمصامیه بیات با مشخصات یک دانشگاه عالی در آن زمان تاسیس شد و این دبیرستان به شکلی طراحی شده که رشته‌های خوب ایران تدریس و در حد دارالفنون بوده است.

شهردار اراک مدرسه صمصامیه بیات را یکی از مراکز هویتی اراک برشمرد و گفت: شهر اراک از شهرهای تاریخی و قدمت‌دار ایران به شمار‌می‌رود، روز و هفته اراک فرصتی مناسب برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهر است و باید توانمندی‌ها و داشته‌های خود را در حوزه هویت شهری به نمایش بگذاریم.

 
برچسب ها: امیرکبیر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار