کد خبر: ۱۲۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
کارشناس هواشناسی استان کرمان، از کاهش محسوس دما و احتمال خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی در استان کرمان خبر داد.
کاهش دما و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

مریم سلاجقه در گفت‌وگو با آرانیوز در کرمان، با بیان اینکه طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و  فردا در مناطق شرقی و جنوبی استان کرمان، وزش باد نسبتاً شدید و در سایر مناطق افزایش ابر را خواهیم داشت، اظهار داشت: از روز دوشنبه بر سرعت وزش باد در سطح استان به ویژه در مناطق شمالی، شمال غربی و شرقی استان افزود خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور دور از انتظار نیست، افزود: طی این روزها از نظر دمایی تغییرات چندانی را در سطح استان کرمان نخواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، ادامه داد: از روز سه‌شنبه تا انتهای هفته با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت رشد ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان کرمان خواهیم بود.

خیزش گرد و خاک از روز دوشنبه در استان کرمان

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی نیز از روز دوشنبه تا پنجشنبه کاهش محسوس دما برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: از نظر دمایی و احساسی به صورت نسبی 5 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش دما را خواهیم داشت.

سلاجقه، افزود: با توجه به میزان کاهش دما احتمال خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی در نیمه شمالی و برخی از مناطق غربی استان وجود دارد و توصیه می‌شود کشاورزانی که هنوز برداشت محصول خود را انجام ندادند نسبت به برداشت محصول اقدام کرده و یا تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در این روزها در برخی از مناطق از جمله بخش‌هایی از شهرستان‌های زرند، شهربابک، لاله‌زار کاهش دما نسبت به سایر مناطق محسوس‌تر خواهد بود و احتمال رسیدن دما به صفر و یک درجه سانتیگراد و خطر سرمازدگی محصولات وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، با بیان اینکه صبح امروز لاله‌زار بردسیر با حداقل دمای 4 درجه سانتیگراد خنک‌ترین ایستگاه و منوجان در 24 ساعت گذشته با حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد گرم‌ترین منطقه استان کرمان بود، گفت: صبح امروز شهر کرمان حداقل دمای 13 درجه سانتیگراد را داشت و انتظار داریم در گرم‌ترین ساعات دمای این شهر به 28 تا 29 درجه سانتیگراد برسد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار