کد خبر: ۱۲۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره ملی کویرنوردی شهرستان بشرویه در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.
ثبت جشنواره ملی کویرنوردی بشرویه در تقویم رویدادهای گردشگری

به‌گزارش آرانیوز از بیرجند، هادی شاه‌وردی  امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گواهینامه جشنواره ملی کویرنوردی شهرستان بشرویه در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران ثبت و به استان ابلاغ شد.

به گفته وی جشنواره ملی کویرنوردی بشرویه با قدمتی بیش از 15 سال همه‌ساله در فصل پاییز و در کویر بشرویه میزبان طبیعت‌گردان بسیاری است که از گوشه و کنار ایران به منظور بهره‌مندی از مواهب طبیعی بکر کویر بشرویه و همچنین بافت تاریخی کهن این شهرستان وارد استان می‌شوند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف معرفی بازیهای بومی و محلی استان انجام و برنامه‌های متنوعی مانند شترسواری، نجوم و کارگاه‌های آموزشی بیابان‌گردی نیز در آن اجرا می‌شود. با ثبت این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، نظر تعداد بیشتری از سیاحان داخلی و خارجی به ‌این جشنواره جلب خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت رویدادهای گردشگری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد، ادامه داد: رویدادهای گردشگری محرکی مهم در صنعت گردشگری استان هستند و در برنامه‌های توسعه و بازاریابی بسیاری از مقاصد نقش موثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند و برای رقابت‌پذیری مقصد اهمیت زیادی دارند. 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وجود رویدادهای گردشگری متنوع در استان از جمله جشنواره‌های مربوط به برداشت محصولات کشاورزی مانند زرشک، زعفران، انار و عناب، آیین‌های سنتی، آیین‌هایی که مرتبط با نوروز هستند و … می‌تواند سبب ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری به استان شوند و ثبت رویدادها و اخذ گواهینامه ثبت آن از سوی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باعث شناخته شدن بهتر رویداد در سطح کشور خواهد شد. 

شاه‌وردی تاکید کرد: تلاش و رویکرد جامعه گردشگری استان در جهت معرفی این‌گونه آیین‌ها در قالب رویدادهای گردشگری کشور با استمرار همراه خواهد بود و به عنوان رسالتی مهم در صنعت گردشگری خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار