کد خبر: ۱۲۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از خلع ید ۴۶ هزار متر مربع از اراضی ملی خبر داد و گفت: قاطعانه با عاملان تخریب و تعرض به منابع طبیعی برخورد می‌کنیم.
قاطعانه با عاملان تعرض به منابع طبیعی برخورد می‌کنیم

به گزارش آرانیوز از دوگنبدان، سعید جاویدبخت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قاطعانه و بدون اغماض با عاملان تخریب و تعرض به منابع طبیعی برخورد می‌کنیم و در این زمینه هیچ گونه اغماض و مماشاتی با متخلفان نخواهیم داشت و در کمترین زمان ممکن تشکیل پرونده و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی از خلع ید 46 هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان گچسارن خبر داد و افزود: طرح تشدید مقابله با تخریب و تعرض به منابع طبیعی، با پیگیری مستمر فرماندهی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در حال اجرا بوده و شبانه‌روزی کاملاً مواظب عرصه‌های مرتعی، جنگلی و ...هستیم و شب و روز نمی‌شناسیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصرف اراضی ملی به میزان 46 هزار متر مربع در منطقه ماهور باشت و خیرآباد توسط زمین خواران، افزود: جنگلبانان در کمترین زمان ممکن به محض شناسایی تخلف و متخلفان موضوع را از فرایند قانونی پیگیری کردند و حکم قضایی را قاطعانه اجرایی کردیم.

جاویدبخت بیان کرد: ضروری است هرگونه تخلف اعم از زمین خواری، قطع درختان، قاچاق چوب، ایجاد کوئره‌های ذغال، آتش سوزی، تصرف و تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی به شماره تلفن‌های 1504 و 139 به صورت 24 ساعته گزارش شود.

وی یادآور شد: طبق استاندارد جهانی از هر 800 هکتار باید یک جنگلبان حفاظت کند، ولی در این استان به ازای هر 17 هزار هکتار یک جنگلبان وجود دارد که شرایط سختی را برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فراهم کرده است.

جاویدبخت با تاکید بر اینکه برای حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع این استان کمبود نیرو داریم، ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد دارای یک میلیون 426 هزار و 300 هکتار منابع ملی بوده که از این میزان 873 هزار و 600 هکتار جنگل و 552 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است که توسط 46 نیروی گشت مراقبت حفاظت و صیانت می‌شوند.

وی بیان کرد: سرانه جنگل در این استان به ازای هر نفر 6.1 هکتار بوده و به دلیل کمبود اعتبار قادر به به‌کارگیری جنگلبان جدید نیستیم که رفع این مشکل نیازمند حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان جنگل‌هاست.

به گزارش آرانیوز، کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 20 درصد جنگل‌های حوزه زاگرس از گذشته تاکنون دارای یک پوشش جنگلی مناسب بوده، ولی متأسفانه سالانه به دلیل اقلیم، سخت‌گذر بودن و تعرض‌هایی که به عرصه‌های منابع طبیعی در فصل پائیز موقع کاشت و در بهار بوته‌کنی گیاهان و تابستان به لحاظ پوشش جنگلی و آتش‌سوزی‌ها در سایه بی‌مهری مسئولان و متولیان امر رو به سوی نابودی می‌رود

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار