کد خبر: ۱۲۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از تحویل ۳۷۷ دست جهیزیه به نوعروسان مددجوی استان خبر داد و گفت: ارزش این جهیزیه حدود ۱۵ میلیارد تومان است که با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده تحویل زوج‌های تحت حمایت شده است.
تحویل جهیزیه به ارزش ۱۵ میلیارد به مددجویان بوشهری

به گزارش آرانیوز از بوشهر عباس روشن، صبح امروز در جلسه بررسی طرح‌های فقرزدایی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه با اشاره به پویش ایران همدل اظهار داشت: در راستای این پویش مردم انقلابی و همیشه در صحنه کمک‌های خود را برای ارسال به مردم ستم‌دیده و مظلوم فلسطین و لبنان آغاز کرده‌اند.

وی رسیدگی به مشکلات مددجویان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج، فقرزدایی و تثبیت زندگی زناشویی یکی از محورهای اصلی مورد نظر این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به خدمات این نهاد در بخش ازدواج به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج به فرزندان پسر، یکی از بخش‌های مهم حوزه حمایتی است.

روشن به فعالیت‌های نیمه اول امسال در تحویل جهیزیه به نوعروسان بوشهری پرداخت و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال 377 فقره جهیزیه به ارزش حدود 15 میلیارد تومان تهیه و بین جوانان تحت حمایت این نهاد با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده تحویل زوج‌های مددجو تحت حمایت شده است.

وی در ادامه افزود: این جهیزیه‌ها شامل لوازم اولیه ضروری زندگی از جمله یخچال، اجاق گاز، فرش، لوازم آشپزخانه، تلویزیون. جارو برقی و دیگر امکانات بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان خاطر نشان کرد: ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان بین جوانان و زنان سرپرست خانوار، تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و بزهکاری ، آسایش و سلامت کانون خانواده و حفظ و تقویت پایه‌های حمایتی از جمله اهداف و رویکردهای امر ازدواج است.

روشن پرداخت کمک هزینه خرید مسکن و اهدا سکه بهار آزادی به خانواده‌های چندقلو را از دیگر فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری 3 مورد خانواده چند قلوزا تحت حمایت کمیته امداد وجود داشته که با ارسال درخواست به دفتر مقام معظم رهبری و پس از انجام مراحل قانونی و تأیید در کمیسیون مرکز تعداد 12 سکه تمام بهار آزادی به خانواده‌ها تحویل شد که سهم فرزندان هر کدام یک قطعه و مادر نیز یک قطعه سکه تمام بهار آزادی بوده است.

وی مساعدت در زمینه کمک هزینه خرید مسکن این خانواده‌ها تا سقف 200 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض و مبلغ 50 میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه را از دیگر خدمات ارائه شده به خانواده‌های چندقلو اعلام و بیان کرد: در مجموع مبلغ 750 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض به‌عنوان کمک معیشت به این سه خانواده پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه تا رسیدن نوزادان به سن دو سالگی کمک هزینه شیر خشک و پوشاک به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود گفت: اولویت نیازمندی این خانواده‌ها در وهله اول مسکن، معیشت و درمان می‌باشد و تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده باید بیش از سه نوزاد باشد.

 
نظرشما
پربازدیدها