کد خبر: ۱۲۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
با تصمیم خانواده معزز سردار شهید عبد عبیات؛ منزل این شهید گرانقدر در حمیدیه به «بیت‌الشهدا» و محلی برای گردآوری و نمایش آثار شهدا تبدیل می‌شود.
منزل سردار شهید عبد عبیات «بیت‌الشهدا» می‌شود

به گزارش آرانیوز از اهواز، با تصمیم خانواده معزز سردار شهید عبد عبیات منزل این شهید گرانقدر در حمیدیه به «بیت‌الشهدا» و محلی برای گردآوری و نمایش آثار شهدا تبدیل می‌شود.

این تصمیم پس از بازدید سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمیدیه از منزل سردار شهید جاویدالاثر عبد عبیات در شهر حمیدیه و گفت‌وگو با علی عبیات، برادر شهید عبد عبیات و خانواده او گرفته شد.

علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بازدید از این منزل که متبرک به قدوم مبارک بسیاری از شهداست برنامه‌های معنوی و حماسی در آن اجرا کنند.

پیش از این نیز در چند شهر دیگر استان عده‌ای از عاشقان شهدا به صورت خودجوش اقدام به تبدیل منازل‌شان به بیت‌الشهدا و محلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرده و علاقه‌مندان از این اماکن دیدن می‌کنند. 

سردار شهید جاویدالاثر عبد عبیات روز یکم مهر 1359 در منطقه عملیاتی چذابه و پاسگاه مرزی سوبله به همراه سه تن دیگر از فرماندهان سپاه حمیدیه جاویدالاثر می‌شوند و تا به امروز گمنامی ایشان ادامه دارد.

نظرشما
پربازدیدها