کد خبر: ۱۲۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی از پرداخت ۲۲۹ تسهیلات اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار این نهاد در شش ماهه اول امسال خبر داد.
ایجاد ۲۲۹ شغل برای زنان سرپرست خانوار در خراسان جنوبی

به گزارش آرانیوز از بیرجند، علی‌اکبر نخعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نهاد با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را نسبت به مددجویان به خصوص زنان سرپرست خانوار مورد حمایت انجام دهد بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است. بدیهی است اولین قدم و اساسی‌ترین اقدام در این رابطه ایجاد روحیه اعتماد به نفس در افراد و به دنبال آن علاقه به کار است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه امسال این نهاد 229 شغل برای مجریان زن ایجاد کرده است افزود: مشاوره شغلی تخصصی، مهارت‌آموزی، هدایت شغلی و پشتیبانی از دیگر اموری است که در راستای پایداری طرح‌ها به ویژه طرح‌های اجرا شده برای زنان سرپرست خانوار است که در راستای خوداتکایی و استقلال این خانواده‌ها انجام می‌شود. 771 نفر از مددجویان کمیته امداد نیز از آموزش‌های فنی و مهارتی بهره‌مند شدند. اصولی‌ترین روش فقرزدایی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعدادسنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و … است.

به گفته نخعی در راستای تحقق این موضوع در مدت شش ماهه امسال 771 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند که از این تعداد 168 نفر آموزش‌های خود را با موفقیت به پایان رساندند و بقیه افراد در حال گذراندن دوره‌ها هستند‌.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار