به گزارش آرانیوز در حال حاضر فولاد مبارکه با ۶۸۰ شرکت دانش بنیان قرارداد همکاری دارد و ما باور داریم که راه بومیسازی در این شرکت ادامه خواهد داشت.
علییار عراقی، مدیر برنامهریزی و پشتیبانی خرید فولاد مبارکه:در فولاد مبارکه کنترل مدیریت وجود دارد، اول توجیه اقتصادی بومیسازی را چک میکندو آینده نگری ما در این زمینه کاهش خرید از خارج است.
نگاه به بومیسازی در فولاد مبارکه سرمایهگذاری است و به هزینه دیده نمیشود، دهه ۸۰ مدیریت ساخت در فولاد مبارکه ایجاد شده، آن زمان ما راحتتر واردات میکردیم و تحریمی وجود نداشت، اما امروز افتخار میکنیم که ۱۰۰ هزار کد متریال فولاد مبارکه ساخت داخل است.
مهدی شهیدی، رئیس بومیسازی شرکت فولادمبارکه:بحث بومیسازی یک رسالت برای تک تک اجزای سازمان فولاد مبارکه است، بر این اساس فرایند بومیسازی را جهت کاهش ریسک به صورت تیم ورک انجام میدهیم.
در رابطه با بحث همکاری و توسعه بازار به شرکتهایی که با ما کار میکنند باید این نکته را متذکر شویم که فولاد مبارکه هیچ وقت رقیب و یا در مقابل شرکتهایی که کالا تأمین میکنند و بومیسازی میکنند، نیست. ما یک فرایند و کار تیمی را با این شرکتها آغاز میکنیم تا به محصول برسیم، چشم انداز نهایی ما این است که شرکتی که با ما همکار است صاحب برند تجاری شده و سبد محصولش کامل شود و در نهایت بتواند در بازارهای بینالمللی با رقبای خارجی رقابت کند.