به گزارش آرانیوز؛ با آغاز مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی، حمایت دولت از معیشت خانوارهای دهکهای متوسط وارد فاز جدیدی شد. این طرح که با هدف بهبود دسترسی مردم به کالاهای اساسی و کاهش فشار تورمی بر اقشار مختلف جامعه اجرا میشود، در این مرحله خانوارهای دهکهای چهارم تا هفتم را تحت پوشش قرار میدهد. اعتبار تخصیصی در این طرح، به صورت ماهانه به سرپرست خانوار پرداخت میشود تا امکان خرید ۱۱ قلم کالای ضروری از فروشگاههای سراسر کشور فراهم گردد.
به گفته سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیکی، واریز اعتبار مرحله دوم برای خانوارهای دهکهای چهارم تا هفتم از روز ۲۷ فروردینماه ۱۴۰۳ آغاز میشود. پیش از این، مشمولین تحت پوشش نهاد های حمایتی از ۱۳ فروردین و دهک های یک تا سه از ۲۰ فروردین، اعتبار خود را دریافت کردهاند.
میزان اعتبار اختصاصیافته به هر فرد از خانوارهای مشمول در دهکهای چهارم تا هفتم، ۳۵۰ هزار تومان است. این اعتبار صرفاً جهت خرید ۱۱ گروه کالای اساسی از فروشگاههای تعیینشده در سراسر کشور قابل استفاده بوده و به صورت نقدی قابل برداشت نیست.
بر اساس اعلام رسمی، خانوارهای مشمول میتوانند تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ از اعتبار مرحله دوم خود استفاده کنند. همچنین آن دسته از افراد که در مرحله اول موفق به مصرف اعتبار خود نشدهاند، همچنان فرصت دارند در این بازه زمانی اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.
برای اطلاع از مانده اعتبار کالابرگ الکترونیکی، شهروندان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰* از میزان اعتبار باقیمانده خود مطلع شوند. این خدمت رایگان بوده و بهصورت ۲۴ ساعته در دسترس کاربران قرار دارد.
• خرید کالا با اعتبار کالابرگ از بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه زنجیرهای، خرد و عمده در سراسر کشور امکانپذیر است.
• سبد خانوار شامل ۱۱ گروه کالای اساسی از جمله لبنیات، گوشت، برنج، روغن، حبوبات و سایر اقلام ضروری میباشد.
• شهروندان میتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با هر برند دلخواه خریداری کنند و در انتخاب برند محدودیتی وجود ندارد.
• در هر تراکنش خرید، مبلغ ۵ هزار تومان از کارت بانکی سرپرست خانوار بهعنوان هزینه خدمات کسر خواهد شد.
• پیامکهای اطلاعرسانی این طرح فقط با عنوان v.refah ارسال میشوند. مردم باید از باز کردن پیامکهای مشکوک یا حاوی لینکهای ناشناس خودداری کنند.