به گزارش آرانیوز از قزوین، ستاد خبری وزارت اطلاعات در اطلاعیهای رسمی اعلام کرد: شهروندان در صورت بروز اختلال در تماس با خطوط تلفنی ستادهای اطلاعاتی میتوانند گزارشها و مشاهدات امنیتی خود را از طریق پیامرسان بومی «ایتا» به نشانی رسمی ستاد خبری وزارت اطلاعات در پیامرسان ایتا: @admin_vaja113
ارسال کنند.
بر اساس این اطلاعیه در قزوین، شهروندان میتوانند هرگونه مورد مشکوک شامل تردد غیرمعمول افراد ناشناس، تجمعهای غیرمتعارف، مشاهده اشیای رهاشده یا مشکوک، تحرکات مشکوک در باغویلاها، منازل اجارهای، انبارها و مناطق حساس شهری و روستایی را از طریق این مسیر ارتباطی گزارش دهند.
وزارت اطلاعات تأکید کرده است که هویت تمام گزارشدهندگان نزد این وزارتخانه بهصورت کاملاً محرمانه و ایمن محفوظ خواهد ماند و هیچگونه نگرانی از بابت افشای اطلاعات وجود ندارد، این اطمینان، در جهت تقویت مشارکت عمومی و تشویق شهروندان به ایفای نقش در امنیت ملی اعلام شده است.
ستاد خبری وزارت اطلاعات یادآور شده که شماره تلفن 113 همچنان در دسترس عموم مردم است و در شرایط عادی، گزارشهای مردمی از طریق تماس تلفنی نیز ثبت میشود، با این حال، فعالسازی کانال رسمی در پیامرسان ایتا، بهعنوان مسیر ارتباطی مکمل و جایگزین در زمان ترافیک تماسها یا اختلالات احتمالی معرفی شده است.
فعالسازی این مسیر ارتباطی در پیامرسان داخلی، در راستای تقویت رویکرد «امنیت با مشارکت مردم» و بهرهگیری از ظرفیت دیدهبانی اجتماعی در برابر تهدیدات نرم و سخت صورت گرفته است. کارشناسان معتقدند شناسایی سریعتر و مقابله مؤثرتر با خطرات، تنها با کمک مردم و آگاهی عمومی میسر است.
وزارت اطلاعات از عموم مردم خواسته است ضمن حفظ آرامش و هوشیاری کامل، در صورت مشاهده هرگونه رفتار، فرد یا موقعیت مشکوک، مراتب را سریعاً از طریق پیامرسان ایتا یا تماس تلفنی 113 اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی و اقدام لازم انجام شود.