کد خبر: ۱۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
وزیر ورزش و جوانان گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه کاره ورزشی که کلنگ آن از سال ۸۷ به بعد به زمین خورده، روی دست ورزش کشور مانده است.
به گزارش آرانیوز، محمود گودرزی عصر امروز در جلسه شورای عالی ورزش استان یزد اظهار داشت: این پروژه‌ها برای تکمیل بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارند در حالی که کل بودجه‌ای که می‌توان به این طرح‌ها اختصاص داد، ۱۲ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه برخی از این طرح‌ها توجیه ندارد، افزود: سرانه فضای ورزشی در شهری نظیر تهران سه سانتیمتر است در حالی که به عنوان مثال در استان یزد با ایجاد سالن‌های ورزشی در مناطق مختلف، این سرانه بسیار زیاد است.

گودرزی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی از اولویت‌های ما است اما پروژه‌های نیمه تمام باید تمام شود آنگاه به پروژه‌های جدید پرداخته شود و پروژه‌های جدید نیز باید بر اساس علاقه و استعداد در محل‌های مختلف و با توجه به نیاز مناطق تعریف شود.

وی تاکید کرد: به مناطق کمتر برخوردار باید با دقت نگاه کرد و این مناطق حتی در شهرهای بزرگی نظیر تهران نیز وجود دارد و لازم است برای برآورد امکانات و فضای ورزشی با دقت بیشتری رصد شود.

گودرزی ادامه داد: امسال المپیک را نیز پیش رو داریم و امیدواریم بتوانیم مقام‌های خوبی به دست آوریم و این مهم نیازمند توجه ویژه به ورزشکاران است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیز باید وارد ورزش شود و مدیران ورزشی باید برای ورود آنها زمینه سازی کرده و جسارت به خرج دهند، افزود: ارتباط میان ورزش و بخش خصوصی باید تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رویکرد ورزشی دولت یازدهم، توسعه ورزش همگانی است، اظهار داشت: در کشور ما طبق آخرین آمار فقط ۱۶ میلیون نفر به طور دائم ورزش می‌کنند که این آمار خوبی نیست زیرا در کشورهای توسعه یافته، ضریب حضور مردم در ورزش ۷۵ درصد است.

گودرزی تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی و نداشتن نگاه صرف قهرمانی و حرفه‌ای به ورزش، نشاط و شادابی و سلامت را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد و از آسیب‌های اجتماعی و جرم و بزه نیز می‌کاهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار