به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مربی تندخوانی و تقویت حافظه پیش از ظهر امروز در وبینار ذهن پرسعت در حوزه آموزش تکنیکهای نوین تندخوانی و تقویت حافظه، شعار این وبینار را «سریعتر بخوانید، بیشتر به خاطر بسپارید، از مطالعه لذت ببرید» عنوان کرد و افزود: این کارگاه یک دوره آموزشی فشرده و عملی است که به جای تمرکز بر تئوریهای پیچیده، تکنیکهای کاربردی و قابل اجرا را به مخاطب عام آموزش میدهد.
زهرا صدرالدینی احمدیانی افزایش سرانه مطالعه و توسعه مهارتهای فردی را از اهداف این وبینار دانست و گفت: در این وبینار آموزشی تلاش شد تا ابزاری عملی برای غلبه بر کمبود وقت، انگیزه مطالعه را افزایش ارائه شده و به شرکتکنندگان مهارتی ارزشمند بیاموزد تا نه تنها در کتابخوانی، بلکه در تحصیل، کار و زندگی روزمره نیز کاربرد داشته باشد.
وی با بیان اینکه سرفصلهای این وبینار به صورت عملی، گام به گام و جذاب طراحی شدهاند، تصریح کرد: بخش اول به «شکستن باورهای غلط و آمادهسازی ذهن» اختصاص یافت تا در پایان، ابزارهایی را کسب کنید که سرعت مطالعه خود را حداقل 2 برابر کرده و مطالب را بهتر به خاطر بسپارند.
مدرس وبینار ذهن پرسرعت بخش دوم را «افسانههای مطالعه؛ چرا کند میخوانیم؟» معرفی کرد و گفت: بلندخوانی در ذهن، کلمهخوانی به جای عبارتخوانی و سنجش سرعت اولیه از ویژگیهای این بخش بودند تا با نمایش تصویری مناسبی، تفاوت دیدن تکتک کلمات با دیدن گروههایی از کلمات ایجاد شود.
صدرالدینی احمدیانی «جعبه ابزار تقویت حافظه و درک مطلب» را بخش سوم این آموزش عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش به قسمتهایی نظیر«نقشه ذهنی به عنوان سلاح مخفی یادگیری» و تکنیک کاخ حافظ به زبان ساده» پرداخته شد تا با معرفی این تکنیک قدرتمند، برای به خاطر سپردن لیستها یا مراحل (مثلاً به خاطر سپردن پنج نکته کلیدی یک سخنرانی با مرتبط کردن آنها به وسایل اتاق) اقدام شود.
وی با قدردانی از جهاد دانشگاهی استان اردبیل برای توجه به فرهنگ مطالعه اضافه کرد: در نهایت با ارائه مدلی به «ساخت برنامه مطالعه شخصی» پرداختیم تا یک نقشه راه ساده ارائه شود که افراد یاد بگیرند که چگونه این تکنیکها را در برنامه مطالعه روزانه خود قرار دهند.
به گزارش تسنیم، این وبینار با حضور 45 نفر از دانشجویان، اساتید دانشگاه، نویسندگان، کارکنان بخش اداری و علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی با ارائه گواهی آموزشی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/132/