
در شرایطی که اشباع بازار فولادهای معمولی و سلطه غولهای جهانی، رقابت حجمی را به بنبست رسانده، علیرضا رحیم، مدیرعامل فولاد هرمزگان میگوید تنها مسیر بقا و سودآوری صنعت فولاد ایران، ورود هدفمند به میدان فولادهای آلیاژی و خاص است؛ مسیری پرهزینه، زمانبر و رقابتی که بدون استراتژی صادراتی، سرمایهگذاری فناورانه و جلب اعتماد مشتریان جهانی، به سرانجام نخواهد رسید.
به گزارش آرانیوز «بازار فولادهای خاص اگرچه از نظر حجمی بزرگ نیست، اما رشد بسیار بالایی دارد و حاشیه سود آن تا ۳۵ درصد بیش از فولادهای معمولی است. شرکتهایی که وارد این حوزه شدهاند، عمدتاً با هدف توسعه صادرات، افزایش تنوع محصول و تثبیت بقای خود در بازارهای جهانی حرکت کردهاند.»







