کد خبر: ۱۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حدود 1000 مدرسه فوتبال شناسایی شده که مجوز دارند و 100 هزار نفر در مدارس فعالیت می کنند. همچنین 40 هزار نفر در فستیوال مدارس فوتبال حضور دارند که آمار بسیار خوبی است.

  به گزارش آرانیوز، مهدی تاج روز پنجشنبه در نخستین همایش مربیان فوتبال پایه کشور که با حضور 700 مربی در سالن شهیدان ن‍ژاد فلاح کرج برگزار می شد، افزود: امروز به عنوان روز تیم های پایه از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده و بسیار خوشحالم که این اتفاق در تقویم فیفا و کنفدراسیومن فوتبال آسیا رخ داده و به درستی توسعه فوتبال از طریق تیم های پایه عملیاتی می شود.
وی تاکیدکرد:‌ بنیان و اساس مدارس فوتبال بسیار خوب است و بدون شک لازمه توسعه در فوتبال است.
تاج خاطرنشان کرد:‌ فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست و به همین دلیل شکل گیری مدارس فوتبال مطلوب است. چرا که به صورت اصولی فوتبال آموزان پروش می یابند و آینده فوتبال کشور را تامین می کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در دوره های گذشته ساماندهی خوبی وجود نداشت. مدارس فوتبال مجوز نداشتند و مناسب نبودند و در واقع بشتر منفعت طلبی حاکم بود و در این خصوص در رسانه ها مباحثی مطرح می شد که مردم نگران می شدند، اما اکنون مدارس فوتبال سامان یافته که البته هنوز جای کار دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد:‌ با راه اندازی مدارس فوتبال و نظارت دقیق بر آنها، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.
وی درادمه در خصوص صدور مجوز حرفه ای نیز گفت: صدور مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران داده شد. در این مجوزهای حرفه ای مقرر شده تا کلیه باشگاه ها 20 درصد از هزینه های ثبت شده در دفاتر مالی را باید به تیم های پایه اختصاص دهند و این موضوع از سوی کنفدراسیون رصد می شود.
تاج با تاکید بر اینکه وجود فوتبال پایه می تواند آینده فوتبال کشور را تامین کند، ادامه داد: ‌سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال فقط مجوز را صادر می کند و این کنفدراسیون فوتبال آسیا است که بر مباحث مالی نظارت می کند و این امر کمک خوبی برای فوتبال پایه است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار