کد خبر: ۷۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: با دستور معاون رئیس جمهور، مجوز انتقال گاز از نیروگاه هریس به نیروگاه تبریز صادر شد.

به گزارش آرانیوز:عابدین خرّم در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تبریز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای عدم استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز و افزایش سهمیه گاز این نیروگاه، گفت: با توجه به اینکه نیروگاه هریس امکان استفاده از سوخت مایع به جای گاز را دارد، مجوز انتقال سهمیه گاز این نیروگاه به نیروگاه حرارتی تبریز صادر شد و این کار هرچه سریع‌تر باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش سهمیه گاز استان از دو ماه پیش و زودتر از برخی استان‌های دیگر آغاز شده است، افزود: امسال هم با سرمای زودرس مواجه هستیم و هم سهمیه گاز کاهش پیدا کرده است که این شرایط، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز را دوچندان کرده است.

خرّم تاکید کرد: ضروری است سیستم‌های گرمایش تمام ادارات و سازمان‌ها در ساعات تعطیلی خاموش شده و یک ساعت قبل از شروع فعالیت روشن شوند ضمن آنکه رسانه‌ها و صداوسیما نیز برای معرفی الگوی مناسب مصرف و مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مبنی بر شروع پدیده وارونگی و افزایش آلاینده‌های هوا در شهر تبریز، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، هوای تبریز ناسالم برای همه گروه‌ها گزارش شده و اگر بارشی اتفاق نیفتد و این روند آلودگی ادامه داشته باشد در وضعیت اضطراری قرار می‌گیریم.

خرّم با تاکید بر برگزاری هفتگی این کارگروه جهت پیگیری مصوبات و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف، افزود: اگر شاخص آلودگی هوا افزایش یابد وضعیت استان حتی از شرایط کرونایی نیز خطرناک‌تر می‌شود و باید اقدامات جدی انجام شود.

خرّم همچنین گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در روزهایی که در وضعیت اضطراری قرار داریم از تردد خودروهای فرسوده بالای ۱۵ سال در محدوده طرح زوج و فرد جلوگیری کند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار