کد خبر: ۷۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
تبریز- رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه کشور با بیان اینکه مردم شناخت زیادی از این ورزش‌ها ندارند، بر ضرورت ترویج و معرفی ورزش‌های سه گانه کشور تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:مهدی گودرزی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری ترای اتلون (ورزش‌های سه گانه) در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه کمپین «ترای اتلون، روح فعال زندگی» آغاز شده است، گفت: در این کمپین تلاش می‌کنیم با معرفی این ورزش‌ها زمینه زندگی سالم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برای گسترش این کمپین و ورزش ترای اتلون علاوه بر حمایت و توجه مسئولان امر نیاز به همراهی مردم نیز داریم، گفت: ورزش سه گانه یک ورزش ابداعی نیست و همه افراد با شنا، دو و میدانی و دوچرخه سواری آشنا هستند.

گودرزی افزود: سبک زندگی مردم در این دوران ماشینی شده و توصیه می‌شود که فعالیت هوازی داشته باشید و برای این منظور دنبال ورزش‌های سه گانه می‌رویم که برای تقویت قلب و عروق بسیار مناسب است.

گودرزی با تاکید بر اینکه باید مطالبه گری از سوی خانواده‌ها، آموزش و پرورش و دیگر نهادها برای گسترش ورزش‌های همگانی شکل گیرد، افزود: دنیای امروز متوجه اهمیت ورزش‌های سه گانه شده و همین موضوع باعث المپیکی شدن این ورزش بعد از از گذشت تنها ۵ سال از تشکیل فدراسیون جهانی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ کشور جهان سازمان‌های ملی خود را در این رشته تشکیل داده‌اند، ادامه داد: ۱۷۴ کشور دارای ساختار قابل قبولی در این زمینه هستند چرا که این ورزش پاسخگوی نیاز جامعه است و از اهداف آن سلامتی و نشاط، دوری از بیماری‌های غیر واگیر، خودباوری و رقابت شخصی است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه کشور با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در ترای اتلون از جمله سه هیئت ورزشی برتر کشور است، گفت: علاوه بر سلامتی می‌توان با انجام این ورزش زمینه رقابت شخصی، خودباوری و قهرمانی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه اولین دوره رقابت‌های ورزش‌های سه گانه کشور با حضور ورزشکاران ۹ استان در ۴ رده سنی در تبریز برگزار شد، گفت: هم اکنون نیز مقدمات برگزاری دومین دوره رقابت‌ها در حال انجام است.

گودرزی سپس در خصوص رقابت‌های آسیایی نیز گفت: این رقابت‌ها به دلیل کرونا به تعویق افتاد و منتظر تعیین تکلیف زمان این رقابت‌ها و سپس انتخاب سرمربی تیم ملی و حضور قدرتمندانه در این رقابت‌ها هستیم. در بازی‌های آسیایی قول کسب مدال را می‌دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه کشور از پرورش و آموزش ۳۰ مربی در سطح یک جهانی در داخل کشور خبر داد و گفت: ما پتانسیل‌های بالایی در کشور در زمینه مربیگری داریم، مربیان به استخدام فدراسیون در می آیند و باید به صورت حرفه‌ای اقدام به آموزش ورزشکاران به صورت تمام وقت بکنند. مربیگری یک شغل زمان بر و مهم بوده و بیش از ۳۵ تا ۴۰ سال زمان می‌برد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار