کد خبر: ۷۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
همدان- استاندار همدان گفت: در راستای حل مشکل آرد و کیفیت آن در استان، افزایش میزان درصد سهمیه گندم وارداتی استان همدان پیگیری می شود.

به گزارش آرانیوز:علیرضا قاسمی فرزاد ظهر جمعه، در دیدار با حجت الاسلام محمدباقر برقراری؛ امام جمعه ملایر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: به جهت ویژگی‌های خاص، ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف ملایر، نخستین سفر رسمی خود را از این شهرستان آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر، خاستگاه روحانیون و علمای بزرگی در زمینه‌های مختلف علمی بوده، که نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌اند؛ عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد شجاعت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، و شهدای والا مقام این منطقه بوده‌ایم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در جریان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والا مقام را تقدیم انقلاب و نظام کرده است، اظهار کرد: اکنون که در دهه پنجم انقلاب و گام دوم انقلاب قرار داریم، باید در حفظ این میراث و انتقال آن به نسل‌های بعدی تلاش و کوشش کنیم.

قاسمی فرزاد ادامه داد: با تاسی از سیاست‌های دولت سیزدهم، مردمی بودن، در بین آن‌ها قرار گرفتن، ارتباط نزدیک با اقشار مختلف، سفر به شهرها و حضور در اجتماعات را برای احصای مسائل و مشکلات در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه به منظور پیگیری امور و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، به شهرستان ملایر سفر و از شرکت معادن سرمک بازدید به عمل آمد، اظهار کرد: در جهت دریافت پروانه فعالیت شرکت معادن سرمک ملایر، هماهنگی و مساعدت مجموعه سازمان محیط زیست کشور را می‌طلبد که با کمک نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری خواهد شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: سعی می‌شود با دعوت از مدیران محیط زیست کشور برای بازرسی از شرکت معادن سرمک ملایر، مسیر فعالیت این مجموعه و توسعه بخش‌های مختلف آن را هموار کرد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه علاوه بر بازدیدهای میدانی، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیر مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان هستیم، مطرح کرد: طی برنامه‌ریزی و کارشناسی‌های انجام شده، بررسی و رفع مشکلات تولید و توزیع مرغ در استان، در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه اداره پشتیبانی امور دام استان با انجام و اجرای برخی اقدامات مؤثر، توانست تعادلی در تولید، عرضه و ذخیره مرغ و همچنین تخم‌مرغ ایجاد کند، تاکید کرد: تهیه نهاده‌ها و شیوه‌های توزیع و ذخیره آن‌ها را در بدو ورود به استان در دستور کار قرار دادیم.

استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به انجام برخی مقدمات و تدابیر اندیشیده شده، مشکل خاصی در راستای تأمین کالاهای اساسی مردم برای نوروز پیش رو وجود ندارد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تلاش و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان مربوطه در کنترل و تأمین کالاهای اساسی مردم، قابل تقدیر است، گفت: قیمت نان یک از مطالبات عمومی بود که با نظر کارشناسی مسئولان مربوطه، این اقدام در استان انجام شد.

وی ادامه داد: تعدیل قیمت نان در استان مشروط به تولید نان با کیفیت، تغییر ساعات کاری و نظم در زمانبندی فعالیت نانوایی‌ها شد.

استاندار همدان در پایان با بیان اینکه گشت‌های مشترک در استان و شهرستان‌ها، تشکیل شد تا نظارت و بازرسی‌های بیشتری بر نانوایی‌ها داشته باشند، تاکید کرد: در راستای بررسی و حل مشکل آرد و کیفیت آن در استان، در پی آن هستیم تا میزان درصد سهمیه گندم وارداتی استان همدان را افزایش دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار