کد خبر: ۸۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
فیلم «موقعیت مهدی» و «علف‌زار» با دریافت ۵ سیمرغ بلورین بیشترین جوایز این دوره از جشنواره را دریافت کردند. فیلم‌های «بدون قرار قبلی»، «دسته دختران»، «ضد» و «نگهبان شب» هر کدام دو جایزه دریافت کردند.

به گزارش آرانیوز، آیین اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با پخش سرود ملی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن مجید در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران آغاز شد.در ادامه تیزر جشنواره فیلم فجر و یک آیتم با مضمون وحدت کلمه در راه پیروزی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالروز جشن انقلاب روی پرده رفت.محمد سلوکی مجری مراسم به حاضران خیرمقدم و سالروز پیروزی انقلاب و شب میلاد امام جواد (ع) را تبریک گفت.

پس از سخنان دبیر جشنواره، کلیپی از روند برگزاری جشنواره در خانه جشنواره و سینماهای مردمی پخش شد.

محمد سلوکی در ادامه با احترام به همه سرمایه‌های حاضر هنر و سینما از جمله استاد علی نصیریان که در این مراسم حضور داشت و حضورش با تشویق حاضران روبه‌رو شد، یاد همه رفتگان سینما را گرامی داشت و سپس نماهنگی درباره درگذشتگان سینمای ایران در سالی که گذشت، پخش شد.

 

 موقعیت مهدی و علفزار سیمرغ‌ها را درو کردند/ بهترین بازیگران امین حیایی و طناز طباطبایی +عکس

 

 بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران

 سپس نوبت به اعلام اسامی برندگان در بخش اقلام تبلیغاتی سینمای ایران رسید. مهرداد خوشبخت، محمد روح‌الامین و علی نیک‌رفتار که هیات داوران این بخش بودند برای اعلام نام برندگان به روی صحنه آمدند.
 سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم به حبیب مجیدی برای فیلم منصور اهدا شد. دیپلم افتخار بهترین پوستر به احسان برآبادی برای فیلم پیرمردها نمی‌میرند اهدا شد. [در این بخش سیمرغ اهدا نشد]
 سیمرغ بلورین بهترین آنونس به امید میرزایی برای فیلم‌های صحنه‌زنی و تک‌تیرانداز اهدا شد.

 موقعیت مهدی و علفزار سیمرغ‌ها را درو کردند/ بهترین بازیگران امین حیایی و طناز طباطبایی +عکس

 برگزیدگان بخش سینمای کوتاه


آنونسی از فیلم‌های کوتاه حاضر در جشنواره چهلم پخش شد و سپس برندگان این بخش پس از معرفی هیات داوران ونامزدهای معرفی شدند.سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره چهلم به رضا نجاتی برای فیلم ارفاق اهدا شد.

 موقعیت مهدی و علفزار سیمرغ‌ها را درو کردند/ بهترین بازیگران امین حیایی و طناز طباطبایی +عکس


دانش اقباشاوی یکی از اعضای هیات داوران این بخش، از حضور اثرگذار دکتر احمدرضا معتمدی داور این بخش یاد کرد و گفت: یاد می‌کنم از دکتر معتمدی که همراه ما بود و تفکر و اندیشه او به ما کمک کرد. او گفت: فیلم‌های کوتاه این دوره، خیلی خوب بودند.

منبع: مشرق
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار