کد خبر: ۸۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
گروه استان‌ها- مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: زوج‌های نابارور در طول سال می‌توانند سه بار عمل‌های باروری را انجام داده و نزدیک به ۵۰ میلیون تومان هزینه‌های درمان خود را دریافت کنند.
زوج‌های نابارور ۵۰ میلیون تومان هزینه خدمات درمانی دریافت می‌کنند

محمد دریجانی در گفت‌وگو با به گزارش آرانیوز در یزد، در مورد اجرای طرح حمایت از زوج‌های نابارور اظهار داشت: طرح حمایت از زوج‌های نابارور دو ماه قبل آغاز شده و با شروع آن اقدامات درمانی ویژه زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی افزود: زوج‌های ناباروری در این طرح ابتدا اقدامات تشخیصی، سونوگرافی، دریافت دارو و سپس انواع خدمات و مدل‌های مختلف عمل باروری را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد بیان کرد: این طرح به گونه‌ای است که زوج‌های نابارور می‌توانند در طول سال سه بار عمل‌های باروری همچون IVF را انجام دهد، همچنین حداکثر زنان برای بانوان 45 سال است و هیچ محدودیت دیگری ندارد و می‌تواند در طول یک سال نزدیک به 50 میلیون تومان خدمات و اعمال باروری را دریافت کنند.

دریجانی تصریح کرد: دو مرکز در استان یزد دارای مجوز ناباروری هستند، یک مرکز دولتی و یک مرکز خصوصی در استان یزد داریم، مرکز دولتی IVF در خیابان بوعلی صفاییه و بیمارستان مادر به عنوان مرکز خصوصی اقدامات درمانی برای زوج‌های نابارور را انجام می‌دهند و که زوج‌هایی که قصد فرزنددار شدن دارند زیر پزشک مورد نظر خود این اقدامات درمانی را دریافت کنند.

روزانه 70 نفر در مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش می‌شوند
ناباروری در ایران 15 تا 20 درصد بیشتر از میانگین جهانی است
مجلس درصدد تأمین 90درصد هزینه‌های ناباروری برای ارتقای جمعیت است
وی خاطرنشان کرد: زوج‌های نابارور برای اینکه از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند به محض اینکه نخستین اقدام درمانی خود را انجام می‌دهند در سازمان بیمه سلامت و توسط پزشک نشان‌دار می‌شود که با نشان‌دار شدن مشخص می‌شود که این زوج نابارور هستند و هزینه خدمات درمانی و اقدامات درمانی که طبق نظر پزشک لازم است انجام می‌دهند را دریافت می‌کنند.

این طرح با هدف تشویق خانواده‌ها به منظور فرزندآوری و حمایت از زوج‌های نابارور توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و افراد می‌توانند از مجموعه حمایت‌های ارائه شده استفاده کنند.

انتهای پیام/781/ح

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار