کد خبر: ۸۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: امروز باید سرمایه‌های خرد مردم وارد چرخه تولید شود اما مردم اعتمادشان کمک شده است که بر همین اساس باید اعتمادسازی شود.
امام جمعه بندرعباس: سرمایه‌های مردمی باید با اعتمادسازی به سمت تولید هدایت شود

به گزارش آرانیوز ازبندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مردم در روز 12 فروردین ایجاد شد و طبق بیانات امام راحل(ره) حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است چرا که به برکت این نظام امروز آزادی و امنیت ما تامین شده است. 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی حکومت مردم بر مردم است که در نوع خود بی‌نظیر است چرا که در هیچ کجای دنیا نمونه آن وجود ندارد و حتی کشورهایی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر را دارند نیز مانند مانند آمریکا و کشورهای  اروپایی نیز نتوانستند حکومت مردم را محقق کنند و اصل حاکمیت را به رای مردم واگذار کنند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: کشورهایی که امروز ادعای دموکراسی‌شان گوش عالم را کر کرده است تصمیم‌گیری برای نوع نظام سیاسی‌شان با خودشان بوده است و بعد تعیین آن فقط از مردم خواستند که  در انتخاب رئیس جمهور و وزرا مشارکت کنند اما مانند ایران اسلامی نوع حاکمیت خود را به رای نگذاشتند.

امام جمعه بندرعباس افزود: امروز گاهی در کشور شاهد هستیم برخی‌ها بر هر مسئله کوچک و جزئی درخواست همه‌پرسی و انتخابات می‌کنند در حالی که اربابان آن‌ها حتی اصل حاکمیت را نیز به همه پرسی نگذاشته‌اند، این‌ها باید اول به  اربابان‌شان بگویند اصل حکومت‌شان را به رای بگذارند و بعد اینجا بیایند بگوید فلان مسأله مهم را به رای مردم بگذارید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه گفت: امروز تمام دنیا درماندگی ناتوی عبری-عربی  در مقابل مقاومت مردم یمن را دیدند و این در حالی است که دشمنان می‌خواستند با عملیات طوفان کار ما را یکسره کنند اما امروز هفت سال است که در گل مانده‌اند.

وی بیان کرد: امروز همه عجز و ناتوانی سعودی‌ها در مقابل مقاومت و حملات یمنی‌ها مشهود است و وقتی تهدیدی از سوی یمن می‌شود عربستان دستش را بالا می‌برد لذا امیدوارم در هفتمین سالگرد مقاومت مردم یمن دشمنان ما درس عبرت گرفته و بدانند با اتکای به آمریکا هیچ کاری را نمی‌توانند از پیش ببرند و امنیت‌شان تامین نخواهد شد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان بیان‌کرد: یکی از الزامات فرارسیدن ماه مبارک رمضان این است که مساجد باید برای ماه مبارک رمضان برنامه داشته باشند و کارهایی از قبیل تجلیل از نانوایان و کسبه منصف نیز در این ایام در دستور کار قرار گیرد و همچنین یکی از کارهایی که می‌توان در مساجد انجام داد افطاری دادن به مومنان است‌ که در دو سال گذشته تحت تاثیر کرونا کم‌رنگ شده است.

امام جمعه بندرعباس: دولت باید به سمت توسعه پتروپالایشگاه‌ها برود
امام جمعه بندرعباس: تحقق شعار سال به برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها محدود نشود
امام جمعه بندرعباس: دولت باید به سمت توسعه پتروپالایشگاه‌ها برود
 
عبادی‌زاده عنوان‌کرد: یکی از مسائل مهم امروز جامعه ما این است که سرمایه نباید انباشته شود بلکه باید همواره در گردش باشد تا فرصت‌ها و سرمایه‌های جدید خلق شود و همچنین یکی از الزامات این است که باید جلوی رفتن سرمایه به سمت ربا گرفته شود. 

وی ادامه داد: دین مبین اسلام با سوداندوزی مخالف نیست و بر همین مبنا سودهایی مانند شراکت، مضاربه و غیره را در این امر قرار داده است لذا باید بدانیم تجارت مسأله مهم و شغل بسیار شریف است که مورد توصیه اسلام است و پیامبر اکرم (ص) قبل از بعثت همراه با عموی‌شان حضرت ابوطالب(ع) و بعد همراه با حض ت خدیجه سلام الله علیها به تجارت می‌پرداختند و در روایات هم به مردم توصیه شده است که به تجارت بپردازند اما  تولید شریف‌ترین اشتغال است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این سال‌ها بر آن تاکید داشته‌اند. 

امام جمعه‌ بندرعباس خاطرنشان‌کرد: یکی از راه‌های رونق اقتصادی در جامعه روی هم گذاشتن سرمایه‌های خرد مردم برای تشکیل سرمایه‌ای بزرگتر و هدایت آن به سمت تولید است تا حجم خلق ثروت برای جامعه بالا رود اما مردم مقداری بی‌اعتماد هستند و باید اعتماد را به آنان بازگرداند تا سرمایه را انباشت نکرده و وارد چرخه تولید کنند.

انتهای پیام/865/ح

 
منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار