کد خبر: ۸۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
دادستان عمومی استان همدان از آزادسازی ۸۶۴.۱۸۱۹ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در سال گذشته خبر داد و گفت: با بازپسگیری این زمین ها، در نهایت بیش از ۸۶۱ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال به بیت المال اعاده شد.
۸۶۴ هکتار از اراضی ملی استان همدان رفع تصرف شد/ اعاده ۸۶۱ میلیارد ریال به بیت‌المال

به گزارش آرانیوز از همدان به نقل از دادگستری استان همدان، حسن خانجانی موقر رفع تصرف‌ها و آزادسازی از اراضی ملی و منابع طبیعی را اقدامی در اجرای بند 2 اصل 156 قانون اساسی ناظر بر احیای حقوق عامه دانست و بیان کرد: تداوم و پیگیری برای تحقق این بخش از قانون از اولویت‌های دستگاه قضایی که از سوی این دادستانی به جد دنبال شده و می‌شود.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته 2 هزار و 130 پرونده قضایی برای برخورد با 2 هزار و 193 متخلف و تصرف کننده اراضی ملی در سطح استان تشکیل، که با پیگیری‌های انجام شده و استعلام از مراجع ذیربط برای یک هزار و 180 پرونده احکام مربوطه مطابق با قانون صادر شده است.

بیش از یک هزار و 200 هکتار از اراضی ملی در استان هرمزگان رفع تصرف شد
شورای حفظ حقوق بیت‌المال بر رفع تصرف حریم رودخانه‌ها در استان کرمان تأکید کرد
بیش از 500 میلیارد ریال از اراضی دولتی در کاشان رفع تصرف شد

دادستان عمومی از آزادسازی 864 هکتار از زمین‌های منابع طبیعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در سال 1400 خبر داد و اعلام کرد: با بازپسگیری این زمین ها، در نهایت بیش از 861 میلیارد و 977 میلیون ریال به بیت المال اعاده شد.

دادستان همدان همچنین با بیان اینکه در این حوزه و در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز 412 مورد قلع و قمع شد، افزود: دستگاه قضا به منظور صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال و احیای حقوق عامه حساسیت ویژه‌ای داشته و در این زمینه قاطعانه با متخلفین برخورده کرده و با هیچ فردی مماشات ندارد.

انتهای پیام/ش

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار