کد خبر: ۸۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
گروه استانها- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: و مردم نباید در فتنه‌ها اجازه سوء استفاده را بدهند.
امام جمعه همدان: یکی از مصادیق تقوا مراقبت از گرفتار نشدن در فتنه‌هاست

به گزارش آرانيوز از همدان آیت الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان خداوند همه مردم را به روزه دعوت می‌کند که البته فقط دعوت نیست بلکه درهای بهشت و رحمت الهی بر روی بشر باز شده است و خداوند ملائکه را برای دعوت مردم می‌فرستد تا آنها در خلوتگاه خود با خدا صحبت کنند.

وی با این توضیح که رمضان ماه دعوت خاص پروردگار عالمیان است که انسان‌ها را فرامی‌خواند تا از بار گناهانش بکاهد درباره حوادث اخیر مشهد ادامه داد: یکی از مصادیق تقوا مراقبت از گرفتار نشدن در فتنه‌هاست و مردم نباید در فتنه‌ها اجازه سوء استفاده را بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وقتی در حرم امن امام رضا(ع) به روحانیون جهادی حمله می‌کنند، یعنی دشمن به دنبال فتنه است، گفت: اینجاست که تقوای اجتماعی و سیاسی باید داشت و  همه باید تقوای الهی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این جریان در باب توحید و شرک تفکرات خاصی دارد به طوری که نه تنها شیعه را کافر دانسته بلکه بخشی از اهل سنت را هم مشرک می‌داند عنوان کرد: تفکر تکفیری به راحتی خونریزی می‌کند و برای امت اسلامی خطرناک است به همین دلیل نیز حتی در طول  تاریخ بسیاری از برادران اهل سنت توسط جریان تکفیری ترور شده و به شهادت رسیده‌اند.

امام جمعه همدان توضیح داد: در اقدام تروریستی اخیر یک جوان تحت تأثیر تفکر و رسانه‌های تکفیری دست به این خشونت زده است و این اتفاق، نه اولین است و نه آخرین چرا که این تفکر با حمایت انگلیس شکل گرفته است.

امام جمعه کرمانشاه: دست جنایتکار آمریکا در حادثه تروریستی حرم رضوی مشهود است
امام جمعه بجنود: شیعه و سنی دیگر فریب توطئه‌های دشمن را نمی‌خورند
امام جمعه موقت بیرجند: شهیدان اصلانی و دارایی با اقدامات جهادی ماندگار شدند

وی با تأکید بر اینکه امروز شیعه و سنی باید در کنار هم در مقابل این تفکر خطرناک بایستند و اجازه ندهند ااین جریان انحرافی به اهداف خود دست یابد گفت: بسیاری از اهل سنت و روحانیون اهل سنت در شرق و غرب کشور  توسط این جریان تکفیری در راستای نقشه‌های شوم انگلیس ترور شدند، شیعه و سنی باید مرزهای اختلاف خود را محو کند و اجازه دست‌اندازی به این تفکر را ندهند.

شعبانی با این توضیح که هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی رسانه معاند ندارد مطرح کرد: آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه ‌میکند تا ماهواره ها علیه نظام اسلامی تبلیغ ‌کنند به همین دلیل است که رهبر انقلاب از جهاد تبیین سخن گفتند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال  فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مذهب است افزود: دشمن سوء استفاده می‌کند و به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی و اختلاف ملی است در این شرایط تقوای سیاسی در فتنه‌ها را باید رعایت کرد.

این مقام مسئول با تشریح خدماتی که توسط نظام اسلامی ایران به مهاجران و شهروندان افغانی ارائه شده است اظهار داشت: مردم افغانستان در سوریه با لشکر فاطمیون حضور داشتند و چهل سال است که جمهوری اسلامی ایران از افغانستانی‌ها حمایت کرده است.

وی همچنین اقتصاد و رفع گرانی‌ها را از جمله مهمترین مسائل کشور برشمرد و بیان کرد: اینکه بانوان وارد ورزشگاه بشوند مسئله اصلی کشور نیست، البته باید این موضوع نیز حل بشود و بسترهای لازم آن فراهم شود اما نباید فراموش کرد دشمن به دنبال حاشیه‌سازی است تا مسأله اصلی کشور که اقتصادی است مورد غفلت قرار گیرد.

شعبانی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با ایجاد حاشیه و فشار مسائل اصلی را به حاشیه ببرد گفت: دشمن به دنبال ترسیم غیر واقعی از واقعیت‌های اجتماعی است و می‌خواهد با فضاسازی رسانه‌ای با مدیریت خاص چنین القا کند که بین روحانیت و مردم فاصله عمیقی افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدتن با بیان اینکه کامنت‌های فضای مجازی که از شهادت روحانیت ابراز خوشحالی می‌کنند را دشمن مدیریت می‌کند افزود: دشمن می‌خواهد اینگونه القا کند که یک شکاف اجتماعی عمیق وجود دارد در صورتی که چنین نبوده و نیست.

وی ادامه داد: ایرانی از خشونت علیه یک هموطن و یک روحانی اظهار خوشحالی نخواهد کرد چراکه فرهنگ ایرانی، آیین اسلامی و تمدن ایرانی اجازه نمی‌دهد در مقابل توسعه خشونت و ظلم به یک قشر مظلوم ابراز خوشحالی کرد.

امام جمعه همدان با این توضیح که واقعیت اجتماعی این است که مردم گله‌مندی زیاد دارند اما ابراز خوشحالی از قتل و یتیم شدن فرزندان دو روحانی نخواهند کرد عنوان کرد: افرادی که خوشحالی می‌کنند معاند هستند با این افراد نمی‌توان حرف زد و تنها باید گفت انسانیت آنها نم کشیده و البته این موضوع که روحانیت مانع اهداف معاندان شده را نیز نباید فراموش کرد.

وی با تأکید بر اینکه این معاندین اگر انسانیت می‌دانستند در امریکا و انگلستان تلاش برای تحریم کشور نمی‌کردند گفت: عده‌ قلیلی در کشور هم ممکن است که روحانیت را عامل مشکلات بدانند، خطاب به این افراد باید گفت که نفرین بر عالمانی که بخواهند به مردم خیانت کنند و یا از خون شهدا برای خود نمدی ببافند.

شعبانی با بیان اینکه کسانی بودند که در سال‌های گذشته خطاهای بزرگی انجام دادند، اما مرجعیت، امام، رهبری انقلاب، روحانیت اصیل، در این کشور دنبال سعادت مردم و برقراری عدالت هستند توضیح داد: هیچ قشری به اندازه روحانیت دنبال مبارزه با فساد نیست و دغدغه حل مشکلات را ندارد اظهار کرد: روحانیت مخالف حقوق نجومی و اختلاس است چر که روحانیت اصیل تربیت یافته مکتب علی(ع) است.

وی روحانیت را تربیت‌شدگان مکتب پیامبر(ص) دانست و افرود: روحانیت سعادت ابدی انسان را می‌خواهد.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش با انتقاد از عدم ساخت حوزه‌ علمیه همدان آن هم بعد از 12 سال تصریح کرد: بودجه حوزه علمیه یک چهارصدم یک دانشگاه استان نیست و ما باید به این مسائل توجه کنیم، نباید اجازه دهیم دشمن شکاف ایجاد کند و واقعیت‌ها را برعکس نشان دهد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله صدر اظهار داشت: در قانون اساسی و قوانین مالی و پولی از نظریات این شهید استفاده شده است، این شهید بزرگوار از پیروزی جمهوری اسلامی ابراز خوشحالی کرد و صدام او و خواهرش را به شهادت رساند.

وی همچنین درباره لزوم برقراری ارتباط عمیق با قرآن کریم نیز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه به قرآن را تأکید کردند، در استان سند قرآنی نوشته شده و با حمایت‌های مسؤولان دولتی امیدواریم آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/742/ش

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار