کد خبر: ۸۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
فرماندار رزن با بیان اینکه تا پایان سال سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان رزن از ۲۶ هکتار به ۱۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت گفت: ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و ثبت رازیانه به نام رزن یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان است.

به گزارش آرانیوز از همدان، علی‌اصغر غفاری‌آثار صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رزن بر لزوم افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ها تأکید کرد و اظهار کرد: تا پایان سال سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان رزن از ۲۶ هکتار به ۱۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات گلخانه شهرستان رزن ۶ هزار تن است که این میزبان به ۲۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و ثبت رازیانه به اسم شهرستان یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان رزن است.

فرماندار شهرستان رزن ضمن انتقاد از بیان آمارهای غلط در حوزه‌های مختلف شهرستان رزن گفت: در حالی که در بخش سردرود با ۴۰ هزار جمعیت و ۴۳روستا یک واحد تولیدی وجود ندارد آمارهای غلط باعث شده شهرستان  از اعتبارات ملی محروم شود.

وی فعالیت دو خوشه صنعتی موزائیک‌سازان با ۱۴۴واحد و خوشه صنعتی لاستیک سازان با ۸۶ واحد از ظرفیت‌های اشتغال شهرستان برشمرد و گفت: باید با حمایت و کمک به توسعه این واحدها زمینه نوآوری و افزایش تولیدات در این دو خوشه فراهم شود.

 غفاری به کشت انواع علوفه و ذرت در شهرستان رزن اشاره کرد و با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان ایجاد یک واحد خوراک دام بسیار ضروری است افزود: در این شهرستان بیشترین ذخایر معدنی استان را دارد که نیازمند ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در این حوزه است.

مدیر عامل بیمه کشورصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کشور هستند گفت: ۲ میلیون نفر نیز بیمه شده غیر فعال تحت پوشش این بیمه قرار دارد.

بیت‌الله برقراری با عنوان اینکه در تلاش هستیم تا ضریب نفوذ این بیمه را در کشور افزایش دهیم افزود: هدفگذاری سال جاری افزایش تعداد بیمه شدگان به میزان یک میلیون نفر است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۵۰ هزار نفر مستمری‌بگیر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری ماهانه دریافت میکنند و در تلاش هستیم ضریب نفوذ این بیمه در کشور افزایش یابد و افراد بیشتری از خدمات آن بهرمند شوند که برای تحقق این امر مهم نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاهای اجرایی است.

برقراری رزن را شهرستان پرظرفیتی دانست که نیازمند توجه بیشتر است و در ادامه گفت: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت های سرمایه‌گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این شهرستان در بخش مختلف سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز با بیان اینکه امسال تسهیلات خوبی برای ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان پرداخت شد گفت: تسهیلات اشتغال در سال جاری در قالب مشاغل خانگی، توسعه روستایی و تبصره ۱۶و ۱۸ به متقاضیان پرداخت می‌شود.

یوسف شعبانی با عنوان اینکه در کنار پرداخت تسهیلات اشتغال به کارآفرینان، باید نظارت شود که تسهیلات به درستی به افراد واجد شرایط پرداخت شود افزود: سال گذشته به واحدی تسهیلات اشتغال پرداخت شده که امسال این واحد اعلام تعطیلی کرده است.

وی با عنوان اینکه امروز استان درگیر آمارهای غلط شده است بیان داشت: واقعه ای نبودن آمار موجب شده تا برخی تسهیلات اشتغال در استان به درستی اختصاص داده نشود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: طرح های اشتغال زیادی در استان وجود دارد که نیازمند جذب سرمایه‌گذار در این طرح‌هاست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار