کد خبر: ۸۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
گروه استان‌ها ـ نماینده مردم همدان در مجلس ‌با این توضیح که پردیس سینمایی همدان در صورت ساخت قرار است به مرکز انیمشین کشور تبدیل شود، گفت: این پردیس به شهرک سینمایی تبدیل خواهد شد.
حاجی‌بابایی: همدان به مرکز انیمشین کشور تبدیل می‌شود

به گزارش آرانیوز از همدان،پردیس سینمایی مهر همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس جمعی از مسیولان و هنرمندان همدان افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

حمیدرضاحاجی بابایی در این برنامه با بیان اینکه از ساخت چنین مجموعه‌ای در همدان خوشحالیم اظهار داشت: در همدان به شدت نیازمند وجود و فعالیت مراکز فرهنگی هستیم.

وی با اینکه با افتتاح این پروژه نباید از ساخت پردیس اصلی همدان غافل شد گفت: پردیس اصلی همدان که نزدیک میدان بار همدان جانمایی شده مدتهاست با وجود انجام برخی مراحل اجرایی، به دلیل برخی مشکلات ناتمام مانده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با این توضیح که پردیس سینمایی همدان در صورت ساخت قرار است به مرکز انیمشین کشور تبدیل شود عنوان کرد: این پردیس به شهرک سینمایی تبدیل خواهد شد.

وی با تشریح امتیازات و ویژگی های برجسته همدان به عنوان شهری تاریخی در جهان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به همدان در سال 83 فرمودند" در دنیا شهری با تاریخ همدان سرپا نیست" از همین رو نیز سالها پیش ما عنوان "همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران" را پیشنهاد کردیم که با موافقت رئیس جمهور وقت به تصویب رسید.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم نصب تابلویی با عنوان "همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران" در 80 کیلومتری همدان مطرح کرد: سینما و پردیس مهر در شان پایتخت تاریخ و تمدن ایران ساخته شده‌ که از این رو باید از مجریان آن تشکر کنیم.

به گزارشآرانیوز در این برنامه از جمعی از فعالان عرصه سینما در همدان آقایان سعید شرفی، جلال ورمزیار ، مهدی قره خانی نژاد، مهدی بیات، محسن عسگری، امیر بهمن امیری و مرتضی زهره نواز تجلیل شد.

همچنین در این رویداد فرهنگی از چاپ سی ام کتاب "حاج جلال" رونمایی شده و از راوی و نویسنده آن خانم لیلا نظری گیلانه تقدیر شد.

علاوه بر این کتاب "کوله هایی پر از لیمو" زندگینامه سردار شهید علیرضا حاجی بابایی رونمایی شده و نویسنده آن محسن صیفیکار نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

در ادامه این برنامه به مناسبت پخش فیلم سینمایی "شادروان"، کارگردان این اثر سینمایی پشت تریبون رفته و با ابراز گلایه از عدم پخش تیزر این فیلم عنوان کرد: مردم و حوزه هنری تنها حامیان بودند.

کارگردان سریال "حوالی پاییز: با این توضیح که به دلیل ساخت این سریال از زیارت خانه خدا محروم شده ام بیان کرد: ما در سریال "حوالی پاییز" 4 دقیقه از سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به رهبران سعودی مبنی بر بازگرداندن پیکرهای مطهر شهدای فاجعه منا افزود: متولیان امر می‌خواستند این بخش از فیلم را نیز حذف کنند اما من مخالفت کرده و گفتم قرار است من تاوان کار را بدهم که می‌دهم.

نمازی با بیان اینکه با ساخت سریال "حوالی پاییز" 4 سال بیکار شدم گفت: خوشبختانه نه تنها سریال "حوالی پاییز" مورد استقبال مردم قرار گرفت، بلکه فیلم سینمایی "شادروان" نیز توانست به فروش 8 میلیاردی دست یابد.

وی با اشاره به حمایت حوزه هنری از فیلم "شادروان" و مسیر درستی که این نهاد در عرصه تولید محصولات سینمایی در پیش گرفته است ادامه داد: حوزه هنری به خوبی دانست وارد چه ماجرایی شده و چه فیلمی بسازد درحالیکه خیلی از افرادی که وظیفه دارند و باید پشت حوزه هنری بایستند این کار را نکردند و دست به تخریب او زدند.

کارگردان فیلم سینمایی "شادروان" همچنین خواستار تولید فیلمی درباره زندگی شهید چیت سازیان شد و بیان کرد: این شهید معزز در جبهه کارهای شاهکاری انجام داده که به‌ شدت سینمایی هستند بنابراین از حوزه هنری میخواهم درباره این شهید نیز فیلمی بسازند.

انتهای پیام/742/ش

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار