کد خبر: ۸۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کرمان - استاندار کرمان فعالیت‌های دانش بنیان را شاخص ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز، نخستین نشست شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان کرمان به ریاست استاندار کرمان برگزار و ساختار اجرایی شورا توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه شد.

استاندار کرمان پس از ارائه نظرات سایر اعضا بر لزوم تعریف رشته‌های دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار اشاره داشت.

علی زینی وند با اشاره به عنوان سال «تولید، دانش بنیان؛ اشتغال آفرین» گفت: شعار سال ضرورت کار اقتصادی است و در حد شورای توسعه و برنامه ریزی استان اهمیت دارد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تصمیمات شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان، تصمیمات قانونی هستند که هم ضمانت اجرایی دارند و هم قابل نظارت و پایش هستند افزود: رؤسای کمیته‌های ذیل شورا نیز باید به صورت جدی پاسخگو باشند و جلسات عملیاتی برگزار گردد.

استاندار کرمان ابراز داشت: تجمیع داده‌ها و انباشت مراکز تحقیقاتی را باید به عرصه عملیاتی بیاوریم و مدیران با ذهن منعطف، ساختار ساز و چالاک به این حوزه نگاه کنند.

وی گفت: ساختارهای دانش بنیان، شیوه‌های تکراری تولید و درجا زدن را برهم می‌زنند و ما یک سال آینده شاهد بروز و ظهور فعالیت این شورا در حوزه کسب و کار استان باشیم.

زینی‌وند با بیان اینکه فعالیت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود گفت: شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان فارغ از مسائل اداری است و اگر این ساختار خوب فعال شود، همه استان تحول می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار