کد خبر: ۸۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
آیین اختتامیه بیست و هفتمین اردوی راهیان‌نور دانشگاه تبریز، با تجلیل از خادمان و برندگان مسابقه عکاسی از مناطق راهیان‌نور برگزار شد.

به گزارش آرانیوز از تبریز، آئین اختتامیه بیست و هفتمین اردوی راهیان نور، با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس، خادمان، دانشجویان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه تبریز، امروز (شنبه) در تالار شهید شفائی این دانشگاه برگزار شد.

«صفر نصراله‌زاده» رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و تجلیل از زحمات دست‌اندرکاران کاروان راهیان نور، اظهار داشت: برپایی اردو‌های راهیان نور، بهترین سفر معنوی، فکری و عقیدتی است که می‌توان رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و جوانمردی‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدا را به جوانان و نسل امروز و آینده انتقال داد.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور یک راهبرد و استراتژی است، افزود: اگر ما نتوانیم این ارزش را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، گنج عظیمی را از دست داده‌ایم.

«نصراله‌زاده» تصریح کرد: این ارزش باید به یک فرهنگ تبدیل شود و این اردو‌ها می‌تواند در نگرش و ترسیم مسیر فکری جوانان نسبت به مسائل، موثر باشد و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، اردوی راهیان نور یک تکنولوژی و فناوری است.

«محمدرضا سبزی» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه این آئین، ضمن تقدیر از همکاری مسئولین دانشگاه تبریز، اظهار داشت: دست‌اندرکاران این کاروان جوانان زیر ۲۰ سالی بودند که با مدیریت خوب مسیر رشد معنوی و کمالات انسانی را طی کردند و به استناد به آیات قرآن کریم، راهیان نور مصداق بارز قیام همراه با تفکر است.

در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی و با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز برگزار شد، از تعدادی از یادگاران دفاع مقدس که در این سفر معنوی به عنوان راوی در مناطق حضور داشتند، تقدیر به‌عمل آمد.

همچنین تجلیل از خادمان، برندگان مسابقه عکاسی از مناطق راهیان نور، اهداء تربت مناطق جنگی به‌عنوان تبرک به شرکت‌کنندگان، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

بیست و هفتمین کاروان راهیان نور دانشجویی دانشگاه تبریز، پس از ۲ سال وقفه به خاطر شیوع کرونا، با شرکت ۲۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در قالب کاروان «شهید اصغر قصاب عبدالهی» از ۱۸ تا ۲۵ اسفند در مناطق جنگی جنوب کشور برپا شد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار