کد خبر: ۹۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
رضایی در دانشگاه تهران:
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: این دولت توجه جدی به دانشگاهیان دارد و معتقد است باید از این سرمایه اجتماعی استفاده کند.

دولت توجه جدی به دانشگاهیان دارد

به گزارش آرانیوز، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور صبح امروز در هفتمین اجلاسیه سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این دولت توجه جدی به دانشگاهیان دارد و معتقد است باید از این سرمایه اجتماعی استفاده کند. امیدواریم این مراسم باعث شود خیزش (تحولی) صورت بگیرد.

وی ادامه داد: موج اول خیزش انقلابی را در نونهالان با انتشار سرود سلام فرمانده دیدیم. موج دوم خیزش را انتظار داریم که دانشگاهیان انجام دهند. رهبر انقلاب هم در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که باید به پا خیزیم و دشمن را با جهاد علمی درهم بشکنیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: ایران همیشه از قدرت‌های جهانی بوده است، ۳۰۰ سال پیش در اوج قدرت بود. اما متاسفانه کم کم از یک نقطه‌ای سراشیبی ایران شروع شد و قدرت‌های علمی، جغرافیایی و اقتصادی‌مان کاهش پیدا کرد. یک زمانی با وجود جاده ابریشم بهترین اقتصاد را داشتیم. تاریخ ایجاد یک دانشگاه در ایران، قدیمی‌تر از ایجاد دانشگاه‌های خارجی و کمبریج است. خود کم بینی داخلی و تهاجم خارجی از عوامل کاهش قدرت ایران بود. هر پنجاه سال یک حادثه داشتیم، جنگ تحمیلی هم بود. پس از این اتفاقات بود که یک فروپاشی اقتصادی را به تدریج شاهد بودیم.

نظرشما
پربازدیدها