کد خبر: ۹۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبرداد؛
تبریز- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:امسال در ۴۷پایگاه، ۱۰۶ هزار دانش آموز اول ابتدایی و ۳۶ هزار پیش‌دبستانی استان سنجش می‌شوند.

آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در آذربایجان‌شرقی

به گزارش آرانيوز علیرضا صیادی روز شنبه با اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان اظهار کرد: از مؤلفه‌های اصلی یاددهی و یادگیری اطمینان از سلامت یادگیرنده است چرا که اگر شنوایی، بینایی دانش آموزان مشکلی داشته باشد، یادگیری اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌ها در مورد سنجش سلامت و غربالگری کودکان، گفت: باید از طریق رسانه‌ها اطلاعات لازم و اطمینان کافی به خانواده‌ها داده شود چرا که برخی افراد نگران شناسایی مشکلاتی در فرزندانشان هستند.

صیادی در مورد اهمیت طرح سنجش سلامت دانش آموزان نیز گفت: این سنجش و آزمایش در دوران ابتدایی بهترین کمک کار عوامل تعلیم و تربیت بوده و در صورت شناسایی مشکلی خاص در این دوران، می‌توان آن را برطرف کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح سنجش جزو بهترین و کارآمدترین طرح‌ها با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مداخله بهنگام بوده و امسال به صورت فراملی اجرا می‌شود، افزود: طرح سنجش امسال در ۴۷ پایگاه و با سنجش ۱۰۶ هزار دانش آموز اول ابتدایی و ۳۶ هزار دانش آموز پیش دبستانی با تلاش ۴۰۰ نفر همکار انجام می‌شود.

وی در مورد تعرفه این سنجش‌ها هم گفت: تعرفه سنجش برای دانش آموزان پایه دوم تا پنجم که قصد جهش دارند ۱۶۰ هزار تومان و برای دیگر دانش آموزان ۶۰ هزار تومان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار