کد خبر: ۹۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
مجری دانشنامه دفاع‌ مقدس کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد؛
«روشنفکر» پراکندگی اسناد دفاع مقدس در ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف را از مهم‌ترین مشکلات پژوهشگران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این راستا لازم است مرکز ویژه‌ای برای نگهداری همه اسناد دوران دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شود.

ضرورت راه‌اندازی مرکز اسناد دفاع‌ مقدس در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش آرانيوز از یاسوج، «محمدمهدی روشنفکر» مجری دانشنامه دفاع‌ مقدس کهگیلویه و بویراحمد، امروز (دوشنبه) در نشست شورای پیشکسوتان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دفاع مقدس با فرماندهان ارشد نظامی استان، اظهار داشت: دانشنامه استانی دفاع مقدس متشکل از ۳۰۰ مدخل است که از این تعداد، در بخش فرهنگی و اجتماعی، حدود ۵۰ مدخل مربوط به نقش ادارات در دوران دفاع مقدس، ۲۳ مدخل مربوط به یادمان‌های شهدای گمنام و ۲۳ مدخل در زمینه هنر و ادبیات مدنظر قرار گرفته است و در بخش شهدا و اشخاص نیز حدود ۱۰۰ مدخل و در بخش نظامی و جغرافیایی حدود ۷۷ مدخل داریم.

وی افزود: در زمینه تدوین مقالات دانشنامه، بیشترین پیشرفت ما در حوزه شهدا و اشخاص بوده است و در حوزه یگان‌ها و گردان‌ها کمترین پیشرفت را داشته‌ایم.

مجری دانشنامه دفاع‌ مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش نظامی دانشنامه، مشکلات اساسی داریم که بخشی از آن به نبود اسناد لازم برای تدوین مقالات برمی‌گردد.

«روشنفکر» پراکندگی اسناد موجود در ادارات و نهادها و نبود یک مرکز ویژه برای نگهداری اسناد دفاع مقدس را از مشکلات اساسی پژوهشگران عنوان و بیان کرد: برای انتقال دستاوردها و فرهنگ دفاع مقدس، لازم است یک مرکز با عنوان مرکز اسناد دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد که پژوهشگران دفاع مقدس بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار