کد خبر: ۹۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد؛
همدان- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان از ۴۶۰۳ هکتار سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در استان خبر داد.

۴۶۰۳ هکتار از اراضی همدان زیر کشت دانه های روغنی

به گزارش  آرانيوز علی بایگانه دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این میزان، بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ هکتار زیر کشت کلزا است؛ اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان تیرماه حدود دو هزار تن محصول کلزا خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه برداشت کلزا در استان همدان آغاز شده است، افزود: تاکنون ۵۲۰ تن کلزا در سطح استان خریداری شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان در ادامه صحبت‌های خود، قیمت خرید محصول کلزا را برابر ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در استان کارخانه روغن کشی خزل نهاوند در حال خریداری این محصول است.

این مسئول به کشت کاملینا در استان نیز اشاره کرد و افزود: توسعه کشت کاملینا در سطح استان مدنظر است؛ بدین ترتیب، در سال زراعی جاری ۱۷۸ هکتار کاملینا در استان همدان کشت شد.

بایگانه با تصریح بر اینکه علی رغم مشکلات خشکسالی تاکنون ۱۱ تن دانه تحویل مرکز خرید شده است؛ اظهار کرد: بالغ بر سه هزار و ۱۷۵ هکتار نیز محصول گلرنگ در سطح استان کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان یادآور شد: یکی از اهداف مهم در تناوب اراضی دیم، افزایش خوداتکایی در دانه‌های روغنی است و استان همدان در این زمینه جزاستان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای بیشترین سطح زیر کشت گلرنگ دیم در کشور است؛ یادآور شد: پیش بینی می‌شود، از سطح زیر کشت فوق با شرایط اقلیمی استان همدان حدود ۹۰۰ تن محصول برداشت شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار