کد خبر: ۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
فرج الله عارفی گفت: با توجه به وضعیت جوی کشور در چند روز گذشته و همچنین هشدارهای سازمان مدیریت بحران می توان مدعی شد که زمستان بسیار سختی خواهیم داشت.

دولت برای زمستان سخت آماده باشد

«به گزارش خبرنگار اجتماعی آرانیوز»

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به وضعیت جوی کشور در چند روز گذشته و همچنین هشدارهای سازمان مدیریت بحران می توان مدعی شد که زمستان بسیار سختی خواهیم داشت.
 فرج الله عارفی با بیان این مطلب افزود: چندی پیش سازمان مدیریت بحران به سازمان ها و ارگان های مسوول طی نامه ای نسبت به وقوع زمستان سخت و پربارش هشدار داد که وقوع بارش های سنگین در چند روز اخیر را می توان نشانه های آغاز زمستان زودرس دانست.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط فعلی و همچنین امکان بارش های فراوان در ماه های آینده ضرورت دارد تا سازمان مدیریت بحران از آمادگی های لازم برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: در سیل استان ایلام سازمان مدیریت بحران با وجود اطلع رسانی قبلی به خوبی نتوانست شرایط را مدیریت کند.

وی بیان کرد: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا کمبود امکانات نیروهای امدادی مانند اوژانس و هلال احمر رفع شود تا این نیروها برای هرگونه حوادث غیر مترقبه در زمستان امسال آمادگی های لازم را داشته باشند.

عارفی گفت: با توجه به شرایط جوی حاکم بر کشور و همچنین اظهارات سازمان مدیریت بحران درباره سرمای شدید زمستان و وقوع پدیده ال نینو، ضرورت دارد تا وزارتخانه های بهداشت، نیرو، نفت، سازمان مدیریت بحران، هلال احمر، فرمانداری ها، استانداری ها و شهرداری های سراسر کشور در آمادگی کامل به سر برند زیرا هرگونه ادعا و بهانه جویی پس ار ماجرا درباره غافلگیری و ... قابل قبول نیست.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چند سال قبل شاهد بودیم در اثر سرمای شدید و بارش فراوان برف در شمال کشور، هموطنان با مشکل نبود آب، برق و گاز مواجه شدند که ضرورت دارد تا دولت تمهیدات لازم در این خصوص را بیاندیشد.

وی ادامه داد: بسیاری از روستاهای کشور فاقد لوله کشی گاز هستند و از نفت و یا گازوئیل برای وسایل گرمازا استفاده می کنند که ضرورت دارد تا وزارت نفت نسبت به ذخیره سوخت برای ساکنان این روستاها برنامه ریزی کند.

عارفی بیان کرد: در شهرهای بزرگ همواره مشکل آبگرفتگی وجود دارد که لازم است شهرداری‌ها نسبت به احتمال وقوع سیلاب آمادگی داشته و وسایل و لوازم مورد نیاز برای پاکسازی معابر و لایروبی و باز کردن جوی ها و انهار را تهیه کنند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: تجربه وقوع سیلاب در استان های مختلف و همچنین پایتخت نشان داد که معمولا ارگان های مسوول آمادگی لازم را نداشته و نم یتوانند به سرعت نسبت به امدادرسانی و بازگشایی معابر و انهار اقدام کنند که ضرورت دارد تا این روند اصلاح شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت و به ویژه وزارت کشور و استانداری ها و شهرداری ها باید تدارک لازم برای زمستان امسال که بر اساس پیش بینی ها بسیار پربارش خواهد بود را ببینند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار