کد خبر: ۹۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛
اردبیل-رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: با توجه به رصد و نیازسنجی مناطق مختلف استان، استمرار این طرح در اولویت برنامه‌های قرآنی اردبیل است.

استمرار طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در موسسات قرآنی اردیبل

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام صابر طهماسبی صبح شنبه در جلسه هم اندیشی با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان اردبیل، با بیان اهمیت توجه به تبلیغ ملموس و عملی تعالیم قرآنی در بین خانواده‌ها، بر ضرورت اجرای کلاس‌های آموزشی و تربیتی در حوزه فرهنگ دینی تاکید و اظهار کرد: با هدف عملی کردن تعالیم قرآنی و ایجاد زمینه برای توسعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی، طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری مؤسسات قرآنی استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی به نحوه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه‌ای بالغ برای پنج میلیارد ریال برای استان اردیبل اختصاص یافته که از ابتدای اردیبهشت تا کنون ۵۰ کلاس آموزشی برگزار شده و همچنان در قالب جلسات کارگاهی، همایش، مشاوره و نیز با محتوا سازی در فضای مجازی اجرا می‌شود که برای استمرار این طرح در طول سال برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی در ادامه با تقدیر از فعالیت مستمر مؤسسات و خانه‌های قرآنی فعال، خاطر نشان کرد: در بحث کرونا برخی از مؤسسات قرآنی متأسفانه بدلیل مشکلات اجاره بها و تعطیلی کلاس‌های آموزشی مجبور به تعطیلی مؤسسه شدند و برخی مؤسسات نیز علی رغم وجود مشکلات فراوان پای کار ایستاده و به فعالیت‌های قرآنی خود ادامه دادند.

حجت الاسلام طهماسبی ادامه داد: مؤسسات قرآنی می‌بایست طرح‌های خود در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی را ارائه دهند تا ضمن بررسی در کمیته استانی و موافقت با طرح، اعتبار لازم جذب شده و در راستای برگزاری کلاس‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: این‌گونه طرح‌ها و انعقاد تفاهم نامه‌های آموزشی فرصتی است تا مؤسسات قرآنی با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های خود بتوانند برنامه‌های قرآنی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را برگزار کرده و فعالیت مؤسسات را رونق بخشند.

در ادامه نهضت حورزاده، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل با بیان گزارشی از فعالیت این اتحادیه در راستای اجرای طرح‌های آموزشی و تبلیغی، به مؤسسات فعال در اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مؤسسات قرآنی وصال نور، نورالثقلین، حبل المتین، الضحی، طنین، تسنیم، حضرت امام جعفر صادق (ع) اردبیل و مؤسسات گل نرگس شهرستان کوثر، هجرت خلخال و حضرت محمد رسول الله (ص) اصلاندوز که طرح‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع کاهش اجتماعی نوشته و به اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل ارائه کرده و این طرح را با موفقیت اجرا کرده و همچنان در حال استمرار طرح در مناطق آسیب پذیر هستند.

 در این نشست، هر یک از مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی به بیان مشکلات خود پرداخته و خواستار حمایت از این مؤسسات در راستای تعیین مکان ثابت برای مؤسسات در مساجد، جذب مربیان قرآن به آموزش و پرورش، حمایت مالی برای اجرای کلاس آموزشی در مناطق محروم و حل مشکل بیمه فعالان و مربیان قرآنی شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار