کد خبر: ۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
معاون مسافربری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش قیمت بلیت در برخی از مسیرها خبر داد و گفت: از 25 آذرماه امسال قیمت بلیت برخی از مسیرها بین 10 تا 15 درصد افزایش می یابد.

قیمت بلیت قطار از 25 آذرماه امسال تا 15 درصد افزایش می یابد

به گزارش آرانیوز، سید محمد راشدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه آخرین بار 15 ماه پیش قیمت برخی از مسیرها افزایش یافته بود، افزود: با توجه به افزایش هزینه های شرکت های ریلی، راه آهن کشور با درخواست افزایش قیمت ها در برخی از مسیرهای ریلی موافقت کرد.
به گفته وی، متوسط افزایش قیمت در این مسیرها حدود 8 درصد خواهد بود.
معاون مسافربری شرکت راه آهن با بیان اینکه از 137 مسیر ریلی قیمت بلیت در 24 مسیر افزایش نمی یابد، افزود: طبق مصوبه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در 90 مسیر افزایش قیمت بلیت حدود 10 درصد خواهد بود.
راشدی یادآورشد: طبق این مصوبه قیمت بلیت 10 مسیر حدود 15 درصد افزایش می یابد.
این مقام مسئول بیان کرد: افزایش قیمت بلیت در برخی از مسیرها به منزله آزادسازی قیمت بلیت قطار نیست بلکه با افزایش هزینه های شرکت های حمل ونقل ریلی در زمینه مختلف از جمله تعمیر، نگهداری و ضریب اشغال صندلی در زمان غیر پیک سفر با افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری موافقت شد.
به گزارش ایرنا، آخرین بار شهریورماه سال گذشته قیمت بلیت قطار در مسیرهای پرتردد کشور 20 درصد افزایش یافت؛ راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آن زمان با درخواست برخی از شرکت های حمل و نقل ریلی برای افزایش دوباره قیمتها موافقت نکرده بود اما با افزایش هزینه های شرکت های ریلی، در نهایت شرکت راه آهن با افزایش قیمت بلیت قطار تا 15 درصد در برخی از مسیرها موافقت کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار