کد خبر: ۹۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر خوزستان همزمان با هفته پیشگیری از مصرف مواد مخدر به پیشواز این هفته رفتند.

استقبال جوانان هلال‌احمر از هفته پیشگیری از مصرف مواد مخدر

به گزارش آرانیوز، با اشاره به برگزاری مانور هفته پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت روزافزون آگاهی بخشی در خصوص خطرات جبران‌ناپذیر مواد مخدر برای جوانان و خانواده‌ها، هلال‌احمر خوزستان به سهم خود برنامه‌های ویژه‌ای را برای این هفته تدارک دیده است.

وی افزود: مواد مخدر صنعتی تهدیدی جدی برای بنیان خانواده‌ها است و جوانان نقطه هدف این تهدید هستند و همین مسئله باید به حساسیتی فراگیر در میان خانواده‌ها تبدیل شود تا آسیب‌پذیری کمتری متوجه آنها باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی با شعار «اعتیاد پشت در منزل»، اجتماع بزرگ جوانان هلال‌احمر به همراه شهروندان در کنار کتابخانه مرکزی اهواز واقع در پارک ساحلی کیان پارس یک بخش از برنامه‌های اين هفته است.

خدادادی اضافه کرد: در هفته پیشگیری از مصرف مواد مخدر، کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و طلاب و همچنین کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی به‌منظور آشنایی جوانان هلال‌احمر با مقوله اعتیاد صنعتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنجیره انسانی پیشگیری از مصرف مواد مخدر روز چهارشنبه در تمام کانون‌ها برپا می‌شود، ادامه داد: در طول این هفته برنامه‌هایی از قبیل کمپین انزجار از مصرف مواد مخدر، برپایی نمایشگاه‌هایی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در کانون‌های مختلف مراکز امور جوانان و فضاسازی محیطی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد: ضعف آگاهی عمومی در خصوص شناخت مواد مخدر صنعتی یکی از چالش‌های عمده مبارزه با مواد مخدر صنعتی است و با اجرای این برنامه‌ها می‌خواهیم خلاء به وجود آمده را پر کنیم.

خدادادی گفت: البته اگر کسی دچار اعتیاد شد نباید از نجات وی ناامید شویم و باید با تمام ابزارها و به دور از تحقیر فرد معتاد او را از این بلای خانمان‌سوز نجات دهیم.

وی یادآور شد: استحکام روابط خانوادگی و رابطه متقابل والدین و فرزندان نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر و نجات از دام اعتیاد دارد.

     
     
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی ربیع
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
از محبت شما برای درج خبر هلال احمر سپاسگزارم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار