کد خبر: ۹۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: کمبود اعتبار همچنان مانع آسفالت کامل آزاد‌راه‌های استان زنجان شده است.
مشکلات آزادراه‌های زنجان همچنان در پیچ و خم کمبود اعتبار

به گزارش آرانيوز  از زنجان، محور‌های مواصلاتی استان زنجان، در شرایط نامناسب آسفالت به سر می‌برند، این وضعیت نامناسب موجب گلایه‌مندی بسیاری از رانندگانی شده  که در این مسیرها تردد می‌کنند. حال پرسش مردم این است مبالغی که بابت عوارضی عبور از جاده‌ها پرداخت می‌کنند و مالیات‌هایی که اخذ می‌شوند کجا هزینه می‌شود؟ 

 در این راستا جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: پنج هزار و 800 کیلومتر انواع راه‌ها در استان زنجان است که 200 کیلومتر آزادراه، 130 کیلومتر بزرگراه و همچنین انواع راه‌های فرعی و روستایی است که وظیفه نگهداری این جاده‌ها بر عهده راهداری است.

وی در خصوص آسفالت آزاد‌راه‌های استان‌ با بیان اینکه کمبود اعتبار همچنان مانع آسفالت کامل آزاد‌راه‌های استان زنجان شده است گفت: در حال حاضر 700 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت آزادراه زنجان - تبریز و 500 میلیارد تومان برای آزاد راه زنجان - قزوین نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه نگهداری آزادراه زنجان- قزوین بر عهده بخش خصوصی بود که در این زمینه کم کاری شده بود که با پیگیری‌های انجام شده در دوماه گذشته، قرارداد دو ساله 50 میلیارد تومانی برای بهسازی 105 کیلومتر منعقد شده است.

وی بیان کرد: عملیات روکش هفت کیلومتر از آزادراه زنجان - تبریز که شرایط حاد داشت انجام شده و 20 کیلومتر باقی‌مانده به تدریج انجام خواهد شد.

آغاز آمادگی طرح زمستانی راهداری

 قزوینیان در ادامه گریزی به آمادگی طرح زمستانی راهداری زد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی اعلامی طرح زمستانی راهداری از اول آذر ماه آغاز خواهد شد و راهداری در حال تعمیرات، اورهال کردن ماشین آلات و تجهیز راهدارخانه است که تا اول آذر ماه که زمان شروع طرح زمستانی است کلیه اکیپ‌ها در آماده باش کامل باشند. 

وی گفت: راهداری با 32 واحد راهدارخانه، 40 اکیپ راهداری ، 250 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و 398 نیرو در این طرح حضور دارند. 

تهیه 30 هزار تن نمک 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها 30 هزار تن نمک نیاز است که در حال تهیه آن هستیم گفت: جلسات هماهنگی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان شهرستان‌ها در حوزه راهداری شروع شده است.

وی افزود: از مجموع بیش از 5 هزار و 840 کیلومتر طول راه‌های استان حدود پنج هزار 40 کیلومتر با 12 گردنه به طول 188 کیلومتر تحت پوشش طرح راهداری زمستانی با اولویت راه‌های شریانی و غیر شریانی و فرعی و روستایی قرار می گیرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار