کد خبر: ۱۰۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:
ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران نیازسنجی برای واردات را مهم دانست و گفت: اکنون یک چهارم برنج تولیدی استان روی دست کشاورزان مانده است.

یک چهارم برنج مازندران روی دست کشاورزان مانده است

به گزارش آرانیوز  ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی خواستار توجه ویژه به استان مازندران شد و گفت: مازندران روزی قطب کشاورزی بوده و باید این نام را از استان برداشت زیرا با مشکلات و موانع زیادی روبروست.

وی با اشاره به مشکلات فراروی حوزه کشاورزی گفت: این درحالی که مازندران در مهار آب‌های سطحی عقب مانده و میانگین مهار آب دراستان ۱۲ درصد است و اگر دو سد هراز و گلورد به بهره‌برداری رسد، میانگین مهار آب به ۳۰ درصد خواهیم رسید.

وی لایروبی آبندان‌ها را از دیگر نیازها ذکر کرد وبا اشاره به ابلاغ الگوی کشت، گفت: متأسفانه در جدیت لازم وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران واردات برنج را از دیگر چالش‌های فراری کشاورزی بیان کرد و گفت: برای واردات باید موقعیت سنجی درستی صورت گیرد زیرا اکنون یک چهارم برنج کشاورزان روی دست باقی مانده است.

آیت الله لائینی با اظهار این که همچنین مازندران در صنایع تبدیلی عقب است، تکمیل این زنجیره را لازم دانست و با تاکید شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی آن را را کلید رمز صادرات دانست و گفت: متأسفانه نظارت درستی درباره کود و سم نمی‌شود.

امام جمعه ساری خواستار پیگیری سنددار کردن اراضی کشاورزی شد و گفت: تولید ارقام مناسب و متحمل به شرایط آب و هوایی از دیگر نیازهای کشاورزی استان است.

آیت الله لائینی خرید تضمینی گندم و برنج را سبب دلگرمی کشاورزان دانست و گفت: محصولات باید با قیمت مناسبی از کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان این که زیرساخت‌های مناسب برای صادرات کشاورزی باید تأمین شود، گفت: تلاش در این بخش نیاز اساسی است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار