کد خبر: ۱۱۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
آیت الله رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در کنفرانس بین‌المللی « طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» به سخنرانی پرداخت.

آغاز سخنرانی  رئیس جمهور در کنفرانس «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری»

به گزارش آرانیوز

 الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در کنفرانس بین‌المللی « طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای برگزاری این همایش گفت: فلسفه تشکیل مجمع تقریب، برای ارتقای سطح آشنایی مذاهب و صاحبان نظر در مذاهب مختلف با یکدیگر است و یکی از کارکرد های مجمع تقریب مذاهب ارتقای احترام‌متقابل مذاهب نسبت به یکدیگر است است و تحکیم اخوت بین امت اسلامی از دیگر کارکردهاست‌.

رئیس جمهور تصریح کرد: مهمترین مسئله امت اسلامی امروز مسئله فلسطین است، امام (ره) بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه مهم ترین مسئله امت اسلام مسئله فلسطین است، گفت: امروز مسئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: تفکر و جریان ایستادگی و مقاومتی که در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شکل گرفت، تفکری بود که در مقابل زیاده خواهی و ظلم و تعدی تنها راه "مقاومت و ایستادگی" است.

وی با بیان اینکه تنها منطق در مقابل طرف مقابل مقاومت و ایستادگی است، تصریح کرد:  اگرجریان ظالم‌منطق، گفت و گو و مذاکره را برنمی‌تابد تنها منطق در برابر او قدرت و ایستادگی و مقاومت است.

تکمیل می شود...

نظرشما
آخرین اخبار