کد خبر: ۱۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
 کنگره شهدا یک فرصت تاریخی جهت انتقال میراث شهدا به نسل جوان و ایجاد گفتمان ایثار و شهادت و پایداری در جامعه است.

کنگره شهدای البرز یک فرصت تاریخی جهت انتقال میراث شهدا به نسل جوان است

آرانیوز- پاسدار «داوود پاشایی» دبیر اجرایی کنگره شهدای استان البرز و مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، کنگره شهدا تنها یک اجلاس یا همایش نیست بلکه بزرگترین رویداد فرهنگی معنوی هر استان است که هر پنج سال یک بار و پس از تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ شأن شهدا در برگزاری این رویداد امکان برگزاری آن ممکن می‌شود.

مهمترین هدف برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی جریان سازی و ایجاد گفتمان شهدا در جامعه و به ویژه انتقال گنجینه فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نسل جوان است؛ لذا از این فرصت تاریخی باید به نحو شایسته استفاده کرد تا بر پایه مشارکت و همدلی جمعی بستر تبیین و ترویج میراث معنوی شهدا به نسل جوان و نسل‌های آتی مهیا شود.

کنگره شهدا رویدادی چند بعدی است که از فرهنگ و هنر و رسانه تا مناسبات اداری ما را باید تحت تاثیر قرار دهد و عطر شهدا را در جامعه جاری و ساری سازد.

تولید محتوا و بهره گیری از زبان فرهنگ و هنر نیز در برگزاری شایسته این رویداد مهم فرهنگی معنوی بسیار موثر است و می‌تواند در جریان سازی فرهنگی در این رابطه بسیار موثر باشد.

بی تردید با توجه به آنچه گفته شد باید با همکاری و تعامل حداکثری بستر برگزاری شایسته این رویداد فرهنگی معنوی را در جامعه سبب ساز شویم و از این فرصت تاریخی در جهت تداوم راه شهدا توسط نسل جوان بهره گیریم.

باشد که استان البرز در سال آتی شاهد برپایی کنگره‌ای در شأن شهدای والامقام استان البرز باشد، شهدایی که هر یک بخشی از حماسه بزرگ دفاع مقدس و مقاومت را رقم زدند.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار