کد خبر: ۱۱۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، از اولویت‌های مدیریت شهری ششم بوده و هست. علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از این که سکان مدیریت پایتخت را به دست گرفت، باتوجه‌به عقب‌ماندگی یک دهه در حوزه حمل‌ونقل عمومی قول داد تا تحول بزرگی در این حوزه ایجاد کند.

تاکسی‌های پایتخت در مسیر برقی‌سازی

به گزارش آرانیوز توسعه و تکمیل خطوط مترو، اورهال و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و برقی‌سازی و بهبود وضعیت تاکسی‌ها، در دستور کار قرار گرفت و پیگیری شد. دیروز (۲۱ خرداد) در راستای وعده‌داده‌شده از سوی شهردار تهران، مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی به سازمان تاکسیرانی برگزار شد. البته هزار دستگاه تاکسی برقی برای شهر تهران تأمین شده است که در چندین مرحله تحویل ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

تاکسی‌های برقی هدیه به پایتخت‌نشینان

علیرضا زاکانی شهردار تهران

قطعاً برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کار سختی است و حتی وقتی اقدامات را شروع کردیم نیاز به زیرساخت داشت که موضوع را با پلیس و در شورای‌عالی ترافیک پیگیری کردیم. این در حالی بود که برخی از مسئولان می‌گفتند مگر خوابش را برای تهران ببینید؛ اما کار با سرعت پیش رفت و امیدواریم تا پایان سال چهره تهران بعد از برقی‌سازی تاکسی‌ها تغییر کند. همچنین کار مشترک با ۱۱ خودروساز به ویژه کرمان موتور درخصوص تامین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی آغاز کردیم و پیگیری می کنیم. در واقع این هدیه ناقابل به مردم است که در همه عرصه‌های انقلاب و آبادانی کشور پیشتاز بودند و امیدواریم این کار به کل کشور تسری یابد تا مردم در آرامش و آسایش و شهری بدون آلودگی هوا زندگی کنند.

تاکسی‌های پایتخت در مسیر برقی‌سازی

 

ورود تاکسی‌های برقی چینی به‌زودی

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران

امروز زیرساخت برقی‌سازی گسترش‌یافته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برقی‌سازی را در یکی از مهم‌ترین شئون یعنی حمل‌ونقل عمومی پیگیری می‌کنیم. علاوه بر تأمین تاکسی برقی با استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی، شهرداری با شرکت‌های چینی هم قرارداد خرید و ورود ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی بسته است که هفته آینده نمایندگان شهرداری سفری به چین خواهند داشت و مرحله اول تاکسی و اتوبوس برقی تحویل می‌شود. در خصوص احداث جایگاه شارژ خودروهای برقی هم مطالعات و اقدامات انجام و تا کنون ۷۴ جایگاه شارژ احداث شده است. قراردادی هم با شرکت مبنا در خصوص تامین ۹۰۰ جایگاه شارژ منعقد شده که تا پایان سال محقق می شود.

تاکسی‌های پایتخت در مسیر برقی‌سازی

ورود ۵۵ هزار دستگاه تاکسی برقی تا پایان سال

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران

برقی‌سازی، کارنو و جدیدی بود که با تدابیر شهردار تهران این مسیر تسهیل شد و تاکسی‌های برقی تا چند هفته آینده تحویل تاکسیرانان می‌شود و وارد مدار خدمت‌رسانی خواهند شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تا پایان سال ۵۵ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰ هزار دستگاه ون برقی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود. طبق تفاهم انجام شده شهرداری تهران با همکاری صندوق کارآفرینی امید ۳۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۳ درصد خودروساز هم ۶۰۰ میلیون تومان وام با درصد کم پرداخت می‌کند. تمامی ون‌ها و نیمی از ۸۰ هزار تاکسی تهران فرسوده هستند و امیدواریم با وام‌های پیش‌بینی‌شده شاهد نوسازی تاکسی‌ها باشیم.

تاکسی‌های پایتخت در مسیر برقی‌سازی

جزئیات برقی‌سازی تاکسی‌های تهران

۲۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی توسط شرکت کرمان موتور تامین می شود

۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی در فاز اول تحویل داده می شود

۸۰ هزار دستگاه تاکسی تهران فرسوده هستند

۵۵۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی تا پایان سال وارد ناوگان می شود

۱۰۰۰۰ دستگاه ون برقی تا پایان سال وارد ناوگان می شود

۲۷۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی با حمایت دولت تامین می شود

۲۵۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی با قراردادهای چینی تامین خواهد شد

۷۴ جایگاه شارژ خودروهای برقی احداث شده است

۹۰۰ جایگاه شارژ خودروهای برقی تا پایان سال احداث می شود

۱۱ شرکت خودروساز داخلی برای تامین خودرو برقی با شهرداری همکاری می کنند

 

نظرشما
آخرین اخبار