کد خبر: ۱۱۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
رئیس اداره کار دماوند گفت: پیمانکار مربوط به خدمات شهری شهرداری دماوند به‌علت عدم توجه به اخطار و جرایم قبلی به پرداخت ۴۱ میلیارد ریال برای بکار گیری اتباع غیرمجاز جریمه شد.
پیمانکار شهرداری دماوند ۴۱ میلیارد ریال جریمه شد -

به گزارش آرانیوز  از دماوند، محمدامین خدایاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد با اشتغال سیاه کارگران خدمات شهری شهرداری دماوند، اظهار داشت: با توجه به اخطار های قبلی و عدم توجه این پیمانکار به اخطارات قانونی برابر قانون بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به سبب به کارگیری گسترده اتباع غیر مجاز و مخل امنیت شغلی کارگران به پرداخت این مبلغ جریمه محکوم شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات شدید و بالقوه ایمنی کارگاه، اخطار پلمب نیز برای این کارفرما صادر شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند، در ادامه گفت: از شهرداری دماوند توقع داریم با توجه به مکاتبات و تذکرات متعدد قبلی با این شهرداری نسبت به نظارت بهتر به عملکرد پیمانکاران خود اهتمام ویژه داشته باشد.

خدایاری بیان کرد: از آنجاکه تخصیص بودجه دولتی به هرگونه اتباع غیر مجاز ممنوع است و این پیمانکاران در قرارداد خود با شهرداری مکلف شده اند از نیروی کار ایرانی استفاده کنند، مشخص نیست طی چه فرایندی بودجه کارگر ایرانی را دریافت می‌کنند و با تقریبا نصف این مبلغ به نیروی اتباع غیر مجاز فاقد کارت کار که اکثرا حتی فاقد سرشماری هم هستند، پرداخت می‌کنند که این ضرورت ورود نهاد‌های نظارتی صاحب صلاحیت را به صورت وضعیت های پیمانکاران آشکار می‌سازد.

به‌کارگیری مشروط اتباع در واحدهای تولیدی استان تهران!

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در پایان خاطرنشان کرد: در برخورد با اشتغال سیاه دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران ایشان در اولویت قرار دارند، لذا شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد گزارش خود را به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ارسال کنند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها