کد خبر: ۱۱۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
قانون جدید بودجه نظامی آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور در حالی به تصویب رسید که برخی از موارد اختلافی در آن وجود دارد.

درباره بودجه نظامی ۲۰۲۵ آمریکا چه می‌دانیم؟

به گزارش آرانیوز مجلس نمایندگان آمریکا نسخه خود از «قانون مجوز دفاع ملی» سال مالی ۲۰۲۵ (NDAA) را تصویب کرد.

این قانون، مجوز ۸۹۵.۲ میلیارد دلار را برای برنامه‌های نظامی آمریکا صادر می‌کند.

قانونگذاران آمریکایی پس از بررسی صد‌ها اصلاحیه با ۲۱۷ رای موافق و ۱۹۹ رای مخالف این قانون را تصویب کردند.

جزئیات بودجه نظامی ۲۰۲۵ آمریکا

براساس خلاصه ارائه شده از سوی کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، این لایحه به ۹ میلیارد دلار یا یک درصد بیشتر از سطوح مصوب در سال مالی ۲۰۲۴ اجازه می‌دهد؛ سیاست‌های مربوط به نحوه صرف کردن وجوه اختصاص داده شده جداگانه را تعیین می‌کند.

این قانون شامل اقداماتی برای مقابله با چین نیز می‌شود، از جمله تمدید طرح بازدارندگی اقیانوس آرام و افزایش بودجه برای فناوری‌های مافوق صوت، سایبری و هوش مصنوعی برای بازدارندگی در برابر چین.

ممنوعیت‌های جدید در بودجه نظامی آمریکا

علاوه بر این، این لایحه شامل اقداماتی برای پایان دادن به اقدام‌های حمایتی در آکادمی‌های خدمات نظامی آمریکا، منع وزارت دفاع آمریکا از پیگیری طرح‌های تنوع، برابری و گنجاندن (DEI)، جلوگیری از مجوز برنامه‌های جدید تغییرات آب و هوایی و ممنوعیت پنتاگون از قرارداد با برخی بخش‌هاست.

 دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید گفت که دولت بایدن از تصویب NDAA حمایت می‌کند، اما مشتاق همکاری با قانونگذاران برای رفع برخی نگرانی‌ها در مورد این قانون است، مانند محدودیت‌های DEI و برنامه‌های تغییرات آب و هوایی.

این لایحه سیاست دفاعی سالانه کنگره پس از یک هفته رای‌گیری در مورد بیش از ۳۰۰ اصلاحیه که طی آن محافظه‌کاران چندین پیروزی در زمینه تنوع، نظریه نژادی حیاتی و موضوع‌های دیگر به دست آوردند، به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) بودجه برای اولویت‌های نظامی در سراسر وزارت دفاع و وزارت انرژی آمریکا را مجاز می‌کند، که این بودجه سپس در قالب لایحه تخصیص دفاعی ارائه می‌شود.

موارد اختلاف میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره بودجه

این قانون به‌طور سنتی یک تلاش گسترده دو حزبی است، اما مبارزه بر سر مقررات جنگ فرهنگی، دموکرات‌ها را با کاخ سفید که بیانیه‌هایی در مخالفت با این اقدام‌ها و سایر اقدام‌های مشابه در این لایحه صادر کردند، بیگانه کرد.

جمهوری‎خواهان استدلال کرده‎اند که عقب‌نشینی از اقدام‌های مربوط به تنوع، برابری و شمول (DEI) و سایر مسائل مترقی به افزایش آمادگی نظامی و تغییر بحران شدید استخدام که ارتش آمریکا در حال حاضر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، کمک می‌کند.

اصلاحیه دیگری که تصویب شد، ترویج نظریه نژاد انتقادی در ارتش آمریکا و همچنین هرگونه نظریه مشابه مبتنی بر نژاد را ممنوع می‌کند.

قانون جدید، ۸۹۵.۲ میلیارد دلار در هزینه‌های نظامی را مجاز می‌کند که ۹ میلیارد دلار نسبت به سال مالی ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

این لایحه اساسی ماه گذشته با ۵۷ رای موافق در برابر یک رای مخالف در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان تصویب شده بود.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها