کد خبر: ۱۱۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم از مرحله اول گفت: خیلی از مواردی که مطرح می‌شود از بی‌برنامگی است، چون برنامه ندارند از ما خجالت‌زده می‌شوند بعدا گلایه نکنید. آقای روحانی گفت پاسپورت ما معتبر می‌شود، اما به نماینده ایران در سازمان ملل ویزا ندادند و بنزین به هواپیمای وزیر امور خارجه ایران داده نشد. ظریف از غرب گدایی می کند.

زاکانی: چرا به مردم در بحث واکسن دروغ می‌گویید؟ / ظریف از غرب گدایی می‌کند

علیرضا زاکانی گفت: مبانی فکری سیاست خارجی دولت خدمت مبتنی بر مکتب امام، رهنمودهای رهبری و تکیه بر اراده مردم است.
 
به گزارش آرانیوز، علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه - ۴ تیر ۱۴۰۳ - در چهارمین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع سیاست و محور «ایران در جهان امروز»، در فرصت ۵ دقیقه‌ای مرحله نخست با تبریک عید غدیر خم به مردم ایران در سراسر کشور، گفت: در یک کتاب به عنوان سیاست خارجیِ ایده‌محور مبتنی بر دیپلماسی منزلت‌طلبانه ایده‌هایم را ترسیم کردم و با چارچوب مشخصی که مبتنی بر قدرت داخلی، انسجام، بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های ملی، جهانی و منطقه‌ای، ظهور و بروز قدرت ایران را در منطقه و جهان به ثبت برسانیم.
 
وی ادامه داد: مکتب امام (ره)، رهنمودهای رهبری و تکیه بر اراده مردم مبانی فکری سیاست خارجی بنده است. قدرت دچار دگرگونی و پراکندگی شده  و با مدل‌های سوخته نمی‌شود جایابی قدرت را در منطقه و جهان ترسیم کرد. بازیابی پیام اساسی انقلاب اسلامی امروز با همه وجود شنیده می‌شود. وقتی صحبت از ظلم در قدس و فلسطین می‌شود این سخنان در آمریکا هم شنیده می‌شود. 
 
کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: ارتقا تصویر منزلت ایران در جهان با شکستن حصارهای موجود اتفاق می‌افتد. سیاست همسایکی و ارتقا محور مقاومت رکن سوم سیاست خارجی دولت خدمت است. بعد از عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی اتفاقاتی افتاد که معادلات منطقه‌ای تغییر کرد. دیپلماسی اقتصادی برای بازریابی اقتصاد ملی را با بهره بردن از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی را رقم خواهد زد. وقتی ظرفیتی در داخل کشور خلق شود که ۳۶ کشور برای انتقال بار و مسافر به ایران محتاج می‌شوند، برای ایران قدرت ایجاد می‌کند. وقتی قدرت‌های نوظهور در بریکس و شانگهای به ثمر رسید، برای ایران فرصت‌های جدید خلق می‌شود.
 
زاکانی ادامه داد: با ایده محور و منزلت‌جویی ایران باید بر قله‌های جهان نشانده شود. برای چی؟ برای اینکه ارتقاء کرامت انسانی و اجرای قدرت ایران در منطقه و جهان رقم بخورد.
 
از بی‌برنامگی از غرب نمی‌شود التماس و گدایی کرد
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم از مرحله اول گفت: خیلی از مواردی که مطرح می‌شود از بی‌برنامگی است چون برنامه ندارند از ما خجالت‌زده می‌شوند بعدا گلایه نکنید. آقای روحانی گفت پاسپورت ما معتبر می‌شود اما به نماینده ایران در سازمان ملل ویزا ندادند و بنزین به هواپیمای وزیر امور خارجه ایران داده نشد. ظریف  از غرب گدایی می کند.
 
وی ادامه داد: از غرب نمی‌شود التماس و گدایی کرد. تا جریان تحریف در کشور شکست نخورد جریان تحریم هم درست نمی‌شود. نامه ظریف به رییسی درباره واکسن کرونا خوب نبود، چرا به مردم در بحث واکسن دروغ می‌گویید؟ کارنامه بنده در کمیسیون برجام روشن است. پزشکیان برجام را نخوانده، اظهار نظر می‌کند. گزارش برجام را بند به بند در مجلس خواندم. این گزارش حکایت از خسارت‌های فراوانی دارد. رهبر مذاکره را می‌خواستند اما در دیدار با دانشجویان گفتند خطوط قرمز رعایت نشد.
 
زاکانی ادامه داد: گزارشهای ۳، ۶ و ۹ ماهه ظریف به مجلس را بخوانید. در سال ۱۳۹۵ همه آنها حکایت از «نشد» داشت. چرا یادمان می‌رود این گزارش‌ها ثبت تاریخ شد. یک عده نمی‌خواستند مردم متوجه شوند. وندی شرمن بعدا خندید. رییس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور پشت تریبون غیرواقع گفتند.
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  در تحریم به چین رفتم و ۱۳ میلیارد یورو تفاهم‌نامه نوشتم و دو میلیارد دلار قرارداد نوشتم، این قرارداد را نمی‌توانید کتمان کنید. 
 
وی ادامه داد: کرسنت محلی است که در حوزه بنده است و حرف زیاد برایش دارم. در کرسنت خیانت بزرگی صورت گرفته است. کرسنت دست پخت خاتمی است کسی که پزشکیان به آن افتخار می‌کند. زنگنه و روحانی نیز در آن دخیل بودند.
نظرشما
آخرین اخبار