کد خبر: ۱۱۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
حضرت امام خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از مردم پنج استان کشور فرمودند: عید غدیر با معنای درست و برجسته‌ای که از آن‌می‌توان کرد متعلق به همه مسلمانان و همه عالم اسلام است و باید عید غدیر را گرامی بدارند.

به گزارش آرانیوز، در سالروز عید سعید غدیر خم و در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، هزاران نفر از مردم استان‌های گیلان، مرکزی، کهگیلویه‌وبویراحمد، خراسان شمالی و خانواده‌های شهدا و خدام آستان مقدس حضرت شاهچراغ فارس، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

عید «غدیر» متعلق به همه مسلمانان و همه عالم اسلام است

گزیده‌هایی از بیانات معظم‌له در ادامه می‌آید:

** عید غدیر با معنای درست و برجسته‌ای که از آن‌می‌توان کرد متعلق به همه مسلمانان و همه عالم اسلام است و باید عید غدیر را گرامی بدارند.

** مردم عزیر ما این عید شریف را به شکل مردمی برگزار می‌کنند در خیابان‌ها مسیر‌های طولانی جشن می‌گیرند صمیمانه تشکر می‌کنیم و ابتکار مردمی بسیار خوبی است.

** این روز‌ها از طرفی حدود چهلم شهیدان خدمت است که طبعا یاد این عزیزان را برای ملت ایران تازه کند؛ از طرفی شور و شوق انتخاباتی در بین مردم است. ایام حساسی است که مصادف شده با عید سعید غدیر و از خداوند بخواهیم طبق وظیفه کار خود را انجام دهیم.

** در موضوع عید غدیر که روز اعلام خلافت امیرالمومین علی ابن ابی طالب (ع) است یک تعبیر قرآنی خیلی چشم‌گیر و حساس است، آن تعبیر در اول سوره مائده روز جانشینی امیرالمومنین (ع) روزی است که کفار مأیوس شدند از اینکه بتوانند دین اسلام را قلع و قمع کنند.

** چرا کفار مأیوس شدند به دلیل تداوم‌ حاکمیت سیاسی اسلام بود؛ یک وقت عمل اسلامی است، اما سیاست اسلامی و حاکمیت اسلامی نیست وقتی حاکمیت اسلام به وجود آمد روح اسلام تحقق واقعی پیدا خواهد کرد روح اسلام امامت است امامت یکی از مراتب مهم شئون انبیاء الهی است یعنی پیامبران هرکدام یک امام هستند و مقام امامت از مقام رسالت بالاتر است.

** ارزش حدیث غدیر را بدانید چرا که فقط شیعه نقل نکرده است، بلکه متواتر است، بین شیعه و سنی وقتی امامت حاکمیت داشته باشد زیست جامعه شکل اسلامی پیدا می‌کند و الگوی اسلامی در جامعه تحقق می‌یابد. 

** اگر حاکمیت سیاسی از دست برود خسارت بزرگ این است که زیست اجتماعی اسلامی از بین خواهد رفت و بزرگترین خسارت این است و این تلاشی که ائمه معصومین (ع) در زیست ۲۵۰ ساله انجام می‌دادند و آن کاری که امام راحل و ملت ایران برای ایجاد انقلاب اسلامی کردند، برای این بود که امامت متکی شود به حاکمیت سیاسی تا زیست اسلامی در جامعه گسترش پیدا کند.

** برای تبیین زیست اسلامی هزاران مورد در قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و روایات وجود دارد؛ غدیر در واقع برای ادامه تاریخ اسلامی سوغات زیست اسلامی را ارائه می‌دهد.

** معنای غدیر استمرار حاکمیت الهی و اسلامی برای اینکه این حاکمیت بتواند آن الگوی پیشرفته که زیست اسلامی است را توسط امامان گسترش ببخشید و غدیر را به این چشم نگاه کنیم که وحودت است و بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم.

** نهج‌البلاغه درس، راه، بیان معیار‌ها و مبنا است و فقط مختص مسلمین نیست و باید ابعاد شخصیت امیرالمؤمنین (ع) را درک کنیم.

** فضائل امیرالمؤمنین (ع) آنچنان است که دشمنان و دوستان کتمان کردند، دشمنان بخاطر دشمنی، دوستان به دلیل خفقان و ترس، با وجود اینکه دشمنان و دوستان کتمان کردند فضائل امیرالمؤمنین (ع) دنیا را پر کرده است.

** هوشیاری امیرالمومنین (ع) در مقابل دشمنان در اوج است و امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند من با لالایی دشمن خوابم نخواهد برد؛ خیلی‌ها با لبخند دشمن خاطرشان‌ جمع می‌شود که مشکلی نیست و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد.

** برخی‌ می‌گویند دموکراسی، مردم‌سالای و انتخابات برگرفته از غربی‌هاست و از آنها یاد گرفته در حالی که اینها در نهج البلاغه آمده است آیا نهج‌البلاغه برای غربی‌ها است.

** به جوانان تاکید می‌کنم نهج البلاغه را یاد بگیرند و خوشبختانه ترجمه‌های خوبی وجود دارد که در دسترس همگان است، بخوانید و ببینید امیرالمومنین (ع) چه درس‌هایی به ما می‌دهد و آنچه امام بیان می‌کند تجسم برتر همه آنها خود اوست.

رهبر معظم انقلاب بیان کردند:اگر کسی بخواهد بنشیند درباره فضایل امیر المومنین (ع) صحبت کند شاید سال‌ها طول بکشید. نهج‌البلاغه برای همه مسلمین است. با وجود کتمان فضائل توسط دوستان و دشمنان، امیرالمومنین همه عالم را پرکرده است. جمال معنوی و رتبه عرشی امیرالمومنین (ع) را ما نمی‌شناسیم.

آیت الله خامنه ای درباره فضائل امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: امیرالمومنین از نظر یقین در اوج قرار دارد. احساس امیرالمومنین (ع) به انسانها در اوج است. به حضرت (ع) خبر دادند که اشرار شامی به خانه های مردم حمله میکنند و طلاها را از دست و پای زنان می ربایند . حضرت(ع) می فرمایند : به من خبر رسیده است که اینها وارد خانه هایی میشوند که زن مسلمان و یا غیر مسلمان در این خانه ها حضور دارند. اگر مرد مسلمان از این خبر از غصه دق کند مورد ملامت نیست .

رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد

مقام معظم رهبری در ادامه بیان کردند: عید غدیر اعلام خلافت امیر المومنین (ع) است. در تعبیر قرآنی آمده است که روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است. چرا کفار مایوس شدند؟ این به دلیل تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است که موجب یاس کفار میشود.مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است.

وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند

رهبر معظم انقلاب یادآور شدند: خداوند متعال بعد از امتحانات سخت در آخر عمر حضرت ابراهیم ایشان را به مقام امامت رساند. این امامت را پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند ادامه می‌دهند، اما استمرار این امامت باید با حاکمیت سیاسی همراه باشد؛ لذا اعلام ولایت میکنند. وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است. حاکم جامعه اسلامی رنج مردم را با تمام وجود خود حس می‌کند و مردم هم همراهی و دنباله‌روی از او دارند. غدیر برای ادامه تاریخ اسلام سوغات زیست اسلامی را ارائه می‌کند. غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم.

 

 

 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار