کد خبر: ۱۱۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
سید حسن نصرالله؛
دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی به سخنرانی پرداخت.

سرنوشت ملت‌های منطقه به جمهوری اسلامی بستگی دارد

به گزارش آرانیوز  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی ویدئویی به مناسبت چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشور و همراهان ایشان طی سخنانی گفت :به مناسبت چهلمین روز حادثه بزرگ و دردناکی که در آن جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهان گرامی و بزرگوار ایشان به شهادت رسیدند از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می‌کنم.

بار دیگر از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت، همبستگی همدردی و تسلیت خود را به محضر جناب رهبر معظم انقلاب دام ظله الشریف و مراجع گرانقدر در ایران و خارج ایران و حوزه‌های علمیه و مسئولان محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و به ویژه خانواده‌های گرامی و شریف پدران مادران و همسران پسران دختران بستگان و دوستان آنها عرض می‌کنم ما آنگونه که در همان روزهای حادثه اعلام کردیم از همان لحظه نخست با شما بودیم. در دعا پیگیری امیدواری دعا و نهایتاً در درد و اندوه و همچنین تسلیم شدن در برابر اراده و خواست خداوند سبحان و متعال همراه شما بودیم.

بدون شک این حادثه بسیار دردناک بزرگ و تاریخی بود اما نهایتا تصمیم مشیت و حکمت خداوند هستیم.ما از این حکمت اطلاع نداریم و ممکن است در همین دنیا برای ما آشکار شود. و ممکن است آشکار نشود و این هم منوط به حکمت و اراده خداوند اما قاعده این است که باید آنگونه که همیشه جناب رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کنند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

ما در سال‌های اخیر با حوادث مشابه بزرگ و خطرناک مواجه شده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به حادثه ترور دو فرمانده عزیز و بزرگ حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس اشاره کرد.که حادثه بزرگ و خسارتی عظیم در عین حال تهدید بود اما این تهدید به فرصت تبدیل شد. و این خون‌ها خیزش قیام و زندگی دوباره‌ای را برای انقلاب مقاومت اسلام ناب محمدی انقلاب اسلامی ایران همه این‌ها به برکت رهبری حکیمانه و مدیریت و مسئول پذیری در ایران و منطقه بود.

امروز این حادثه نیز از این نمونه است که نتیجه با نتایج آن به رفتار همه ما بستگی دارد الحمدلله ملت ایران از طریق حضور مستقیم خود و در ابتدا نحوه برخورد با این حادثه و آرامش عمومی ثبات در ایران به الگویی در تمام جهان تبدیل شد. دشمنانی در کمین نشسته و و منتظر بودند و از وقوع ناآرامی‌ها در اینجا و آنجا سخن می‌گفتند اما با چشمان خود دیدند که ایران با وجود تمام شرایط سختی که به علت این حادثه با آن مواجه بود آرام یکپارچه منسجم و متحد است.

همچنین مراسم تشییع میلیونی در شهرهای مختلف برای شهدا جناب سید ابراهیم رئیسی، دکتر امیر عبداللهیان و آیت الله آل هاشم و سایر عزیزانی که با ایشان به شهادت رسیدند جهان شاهد آن بود و ما نیز در خارج آن را مشاهده کردیم.این حضور عظیم و گسترده و حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود دوستانی که نگران بودند هنگامی که این حضور میلیونی را مشاهده کردند به اعتماد و اطمینان رسیدند. و دشمنانی که دل خوش کرده بودند ناامید شدند و فهمیدند که با ملتی آگاه و حاضر مواجه هستند. که از بصیرت و وفاداری آگاه است.

این تشییع بیانگر این وفاداری بزرگ و عظیم بود همچنین کادر رهبری و مدیریتی جمهوری اسلامی مسیر خود را به صورت معمول ادامه داد و نهادها و مسئولان جایگزین انتخاب شدند و آماده سازی برای انتخابات ریاست جمهوری جدید و موارد دیگر انجام گرفت.در جهان هر حادثه مشابهی ممکن است به ناآرامی‌ها نگرانی‌ها پیامدهای خطرناک در بخش سیاسی اقتصادی روانی و معنوی منجر شود. اما الحمدلله به برکت رهبری و مسئولان و ملت ایران جمهوری اسلامی ایران مجدداً از این حادثه سربلند و عزتمند خارج شد و الگویی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است و بر سختی‌ها فائق می‌آید و پیروز می‌شود و به راه خود ادامه می‌دهد طبیعتاً اکنون همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب آن در حضور بزرگ مردم در مراسم شهید رئیسی تجلی پیدا کرد حضوری که در انتخابات ریاست جمهوری نمود پیدا می‌کند.

ما از خداوند متعال مسئلت داریم که این ملت عزیز مجاهد مبارز فداکار کربلایی و دوستدار و پشتیبان واقعی همه مستضعفان و ستمدیدگان این جهان را در این مسیر انتخاب صحیح موفق گرداند.و رئیس جمهور مناسب به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد این امیدها را محقق سازد امروز جمهوری اسلامی و این نظام مقدس فقط مسیر ملت ایران را تعیین نمی‌کند بلکه با تمام صداقت صراحت و شفافیت مسیر و سرنوشت ملت‌ها حکومت‌ها و آینده به تحولات رویدادهای جمهوری اسلامی ایران وابسته است.

تصور کنید اگر مثلاً مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مسئله فلسطین خارج می‌شد انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ ه رهبری امام خمینی پیروز نمی‌شد. تصور کنید رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ به لبنان تجاوز می‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپس رهبر معظم شریف وجود نداشت تمام رویدادهایی را که در منطقه اتفاق می افتاد.

‌ طوفان الاقصا را  تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را تعیین خواهد کرد اگر این حادثه اتفاق می‌افتاد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت چه می‌شد؟نیازی به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان مختصر اکتفا می‌کنم و پس از عرض تسلیت و همدردی دوباره در غم از دست دادن این رهبران عزیز و بزرگ و شهدای گرامی به ملت عزیز ایران می‌گویم که مسیر راه و حضور و تحمل شما به سرنوشت کل منطقه و همه ملتهای منطقه بستگی دارد نظام جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست بلکه آینده و مسیر همه ملتهای منطقه و دژ مستحکم در مقابل طاغوتیان ظالمان غارتگران و سلطه جویان است که سرزمین منطقه ما را از ظلم و ستم فساد و طغیانگری پر کردند.

ما پس از خداوند متعال به این کشور اسلامی مبارک و رهبری لت مسئولان و دانشمندان و حوزه‌های علمیه امیدواری بزرگی داریم و از خداوند متعال مسئلت داریم که همه آنها را حفظ کند ما بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت می‌گوییم و با آنها ابراز همدردی می‌کنیم آنها به خوبی می‌دانند این شهدا برای ما برادر و دوستان نزدیک بودند و ما نیز برای آنها اینگونه بودیم و از خداوند متعال مسئلت داریم که آنها را با رسول خدا و اهل بیت مطهر ایشان مشهور و درجات عالی را در کنار پیامبران و صدیقین نصیب ایشان گرداند.

 
نظرشما